rdilago - Sabotage

rdilago

Ouwe rot
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
1.712
Locatie
Leek
dit is mijn inzending voor dit jaar. Gemaakt in Ableton met vst en Virus polar.
Vocal is gedaan met een text-to-speech converter

(Rdilago) Sabotage Squad - Sabotage

naar een incident op het werk waarbij de directeur over zijn nek ging van een slecht audit resultaat ;-)

dat geeft dan toch weer inspiratie ;-)
 

Attachments

  • rdilago_Synthforum Contest 2015_Sabotage.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 116
Last edited by a moderator:
Dank U! het moest ook heel snel in elkaar om het te delen met de collegas.
want als ik er een maand later mee kom is het gebeuren niet fris meer in het geheugen.
en ik verwacht ook geen podium plaats ;-)
 
Thanks!
tsja ik ben dan ook een jaren 80 fan ,geen Duran trouwens :-)
 
Leuke track! Alleen haalt de mix me er een beetje uit (vooral het basje). Als ik daar doorheen luister zit er echt een te gekke 80s vibe in. Toffe compositie.

Mixtips: Basje staat veel te hard, te ín your face'. Misschien wat meer lowpass er op en/of zachter in volume. Een aantal elementen zit elkaar flink in de weg. Met name de vocals, die drukken van alles weg doordat ze teveel laag hebben. Probeer met EQ frequenties weg te halen bij een element op zo'n manier dat het gemis wordt opgevangen door een ander element wat ook prominent is rond diezelfde frequenties.

Ik hoop dat je daar iets mee kunt :)
 
Bedankt! dat zijn goede tips!
 
Ik vind het niet aardig van je dat je je baas zo te kakken zet :D.

Om heel eerlijk te zijn, heb ik in andere contests betere tracks van je gehoord. Deze raakt me toch wat minder.
 
Het klink some what bekend, ergens jaren 80 (voices ook)

Pakt me niet echt moet ik eerlijk bekennen, basloop is te prominent op de voorgrond en dat leidt af van het geheel, echter als (imo) je wat gaat sleutelen aan het geheel (compositie) kan je hier best wel een top nummer van bouwen.
 
Basje is idd iets te hard.. misschien mag de drums iets meer detail hebben en wat meer knallen.
Oh en vocal is iets te hard.. effecten waar het verderop van vergezeld gaat zijn wel geinig gedaan. :mega:
 
Ik moest een beetje aan oude Frankie goes to Hollywood denken. Denk dat je maar eens moet kijken of Trevor Horn nog iets te doen heeft komende tijd, en of Holly Johnson iets wil zingen..

Wel leuk nummer :)
 
"Shame of the nation" en "sabotage" zijn in mijn opinie wel heftige niet in een positieve zin uitspraken van lui zoals directeuren die niets in postieve zin ooit zouden kunnen bijdragen om in de toekomst dergelijke dingen te verbeteren.
Dat dit jou tot een track inspireert euh ja, en dat je er van bewust wordt dat je het nooit goed doet herken ik wel.
Complimenten dat weer wel
 
De baslijn staat inderdaad te hard. De vocals komen wat bevreemdend over en niet echt op een coole manier. Misschien vanwege de tekst. Vage Bladerunner-citaten of iets in die trant zou beter passen. Ondanks deze kritiekpuntjes vind ik het een fijne track om naar te luisteren. :)
 
:D

giphy.gif


Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top