Soul C - met Mau

Soul C

gecalibreerde soul augurk
Lid sinds
21 december 2006
Berichten
1.770
Locatie
amsterdam
leuk het is weer zo ver:P
ik post deze hier omdat ik m nergens anders kwijt kan ;)
het is een poging tot tribal psy trance of zoiets, een genre waarin ik normaal nooit muziek maak
uit de serie "synth meets hang"
een gevaarlijke uitspraak om te doen, maar ik moet toegeven dat dit het snelst in elkaar geflanste nummertje was van afgelopen jaar en misschien ook wel van deze contest :D

gebruikte synths/samplers:
korg microsampler, yamaha rs7000, syntecno teebee, realistic mg1, roland mks50, yamaha tx81z

als ik bij de eerste 100 zit dan ben ik dik tevreden :okdan:
 

Attachments

  • 01 Nummer 1.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 122
Last edited by a moderator:
Het intro is erg gaaf, daarna haak ik een beetje af. Te rechttoe rechtaan... sorry...
 
Individueel leuke stukken maar geen geheel imo, mix is een beetje out of balance en het klinkt alsof je een aantal platen niet helemaal synchroon heb lopen soms (inc fadeout)

Klink wellicht een beetje zeurderig met mijn comment, al denk ik dat je hier veel meer uit zou kunnen halen (zeker in de mix)

Denk wel dat je de eerste 100 haalt (dat dan weer wel) ;)
 
Zitten wel leuke dingen in.. vooral de fx vind ik er afentoe lekker tussenuit springen.. (tape). :mega:
Ik vind de bas die de hele tijd hetzelfde blijft doen een beetje eentonig worden.. maar hoort misschien ook 'n beetje bij de stijl?
 
bedankt voor de comments mannen, daar kan ik wel wat mee :okdan:

ik geef toe dat ik het heb afgeraffeld, was een van de laatste tunes voordat ik mn studio heb ontkoppeld en opgeslagen.
de samples waren ook niet geheel sync idd en eigenlijk is mn hele set up niet echt geschikt voor dit genre, ik heb een te "vuile" of rauwe sound voor die stijl geloof ik
anyway, de komende tijd ga ik alles opnieuw weer opbouwen en aansluiten en bij leven en welzijn hoop ik volgend jaar met iets beters voor de dag te komen

bedankt soul c
 
Er zit opbouw in en heel interssante structuren die er in komen maar ik mis een beetje een "body" van de song. Daar zou nog een element en een lijviger stuk moeten bij zitten dat antwoordt aan de opbouw die wel redelijk goed zit.
 
Ik hoor best veel interesse ideeën voorbij komen, maar het gehaal als track is toch duidelijk minder mijn smaak.

cheers doc, ik kom over een tijdje met een dubby lounge album ..hopelijk meer uw smaak :)

Er zit opbouw in en heel interssante structuren die er in komen maar ik mis een beetje een "body" van de song. Daar zou nog een element en een lijviger stuk moeten bij zitten dat antwoordt aan de opbouw die wel redelijk goed zit.

bedankt Cosmic Dreamer, ja het is natuurlijk ook een basslijn van niks :1 toon ;)
volgende keer beter

Lekkere geluiden! Ik verwacht ook niet anders van je.. Ik mis wel een beetje een hook/lead, iets wat meer op de voorgrond treed. Kabbelt wel lekker weg en heb er met plezier naar geluisterd.

Bedankt PWM, fijn om te horen!
 
hmm ja.. zitten leuke ideeen in, maar vind hem toch wat saai worden. Een beetje een nummer om even naar de bar te lopen voor een biertje zeg maar ;)
 
Back
Top