Synergist - Laura's Secrets

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Synergist

Ouwe rot
Lid sinds
30 Maart 2014
Berichten
567
Locatie
Noord-Holland
Ik doe dit jaar voor het eerst mee :doei:
Mijn inzending 'Sonic Synergist - Laura's Secrets (Laura Palmer's Theme Remix)' is begin dit jaar uitgebracht op een gratis album op bandcamp onder de naam The Next Peak Vol II.

Deze track heb ik gemaakt in Cubase 7.5 en bestaat voor ongeveer 95% uit hardware synths waaronder o.a. een Roland MKS-80, D-550, JP-8000 en volgens mij hier en daar ook een Juno-60.
 

Attachments

  • Sonic Synergist - Laura's Secrets.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 119
Bij vlagen wel leuk, de mix zit ook goed in elkaar. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet veel toevoegen ten opzichte van het orgineel van Badalamenti.
 
Lekkere diepe track en zeer goede mix! Je hoort duidelijk dat er veel aandacht aan is besteed!

En sowieso vet dat je het meeste met (analoge) hardware hebt gedaan! Hulde!
 
Klinkt goed allemaal.. qua compositie niet helemaal mijn smaak maar wel maar fijn iets van je te mogen horen :)
 
De baslijn heeft iets John Carpenters' achtig, dus voegt wel iets extra toe vind ik. Ik vind het een goede interpretatie, maar blijft natuurlijk een te overbekend nummer dus moet je het eigenlijk al op een compleet afwijkende manier aanpakken om toch nog ergens origineel te kunnen blijven..
 
De baslijn heeft iets John Carpenters' achtig, dus voegt wel iets extra toe vind ik. Ik vind het een goede interpretatie, maar blijft natuurlijk een te overbekend nummer dus moet je het eigenlijk al op een compleet afwijkende manier aanpakken om toch nog ergens origineel te kunnen blijven..

Jij slaat wel heel letterlijk de spijker op de kop!
Mijn interpretatie was: niet veel afwijken van het orgineel maar de sfeer mysteries ala John carpenter stijl maken.

:okdan:
 
Het origineel is mij onbekend, maar ik vind het gewoon niet zo'n heel erg mooi nummer. En voor mij heeft dat precies 0,0 te maken met de vraag of je een DAW hebt gebruikt of niet ;).
 
Dat is een soort tangerine dream versie als ze nu nog muziek zouden maken ? , mysterieus en heel filmisch.
 
Ik ben in tweestrijd. Vind de donkere intro heel erg mooi maar als het de hoogte in gaat verlies je (mijns inziens, uiteraard) helemaal de sfeer en vind ik het ook echt heel erg niet mooi meer. En dan komt dat donkere weer terug...
Knap gemaakt vind ik het sowieso, lekker sound! (In die donkere stukken dan ;))
 
hmm ja.. Ik vind het cool dat je een versie van dit nummer maakt, vooral ook omdat ik het origineel erg mooi vindt. Maar ik moet wel zeggen dat het wel datgene mist wat het origineel mooi maakte. Ik mist de spannende akkoorden (C-mineur etc) van het beginstuk, en de opbouw naar de climax lijkt ook nogal versimpeld. Daarnaast is alles aardig plat gecompressed en mist dynamiek.. en dat heb je met dit nummer nou juist weer wel nodig.
 
hmm ja.. Ik vind het cool dat je een versie van dit nummer maakt, vooral ook omdat ik het origineel erg mooi vindt. Maar ik moet wel zeggen dat het wel datgene mist wat het origineel mooi maakte. Ik mist de spannende akkoorden (C-mineur etc) van het beginstuk, en de opbouw naar de climax lijkt ook nogal versimpeld. Daarnaast is alles aardig plat gecompressed en mist dynamiek.. en dat heb je met dit nummer nou juist weer wel nodig.

Grappig dat je dat zegt maar ik heb bij het maken van deze track geen enkele compressor gebruikt en ook in de master fase is er schaars gecompressed :okdan:
 
Ik hou van de manier waarop de regeling groeit, door de komst van de piano thema maakt het alleen maar zwakker.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top