Enzo.F - Close to starting position

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Gehinderd door van alles, maar onhoudbaar. Bijna bij in de positie om weer van start te gaan, een beetje het sentiment dat m'n gedachten in de nadagen van 2015 als marinade kleur geven aan de grijze massa. 'Veel goeds en wijsheid voor het nieuwe jaar' wensen we elkaar...

Multitrack opname in Ableton gaat nog niet lekker vandaar de 'crackling', luister daar even doorheen of omheen. Het gaat om het idee.

Dank je voor het luisteren... benieuwd naar jouw mening.
 

Attachments

  • EnzoF-CloseToStartingPosition.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 178
Last edited by a moderator:
zie dit draadje met een hulpvraag omtrent deze 'productie'...
 
Vervreemdend, dat vind ik het. Ik moet aan Picasso denken. Voor veel mensen is het de ultieme kunst, doorontwikkeld vanuit het concrete. Voor mijn brein (en gevoel) is het helaas veel te abstract.
 
ik trek dit wel.
ook die crackling crackies zijn op een bepaalde manier gewoon ok.

ik kan me goed voorstellen dat dit voor velen wel een brug te ver is.
Maar ik zelf kan hier goed naar luisteren
 
Ik zou dit wel diggen. Hooguit een verzoekje voor een extra sub basje (maar dat lijkt toch wel een tik van mij te zijn) en de geluiden op de voorgrond iets verder naar achter.
Maar... die crackles, daar wordt je toch gek van. Hopen dat je dat snel opgelost krijgt.
 
Sorry, dit vind ik niet echt wat. Het klinkt een beetje als je jam sessie. Kan leuk worden, is het nu helaas nog niet...
 
Leuk jullie reacties! Dank ook voor de suggesties. Valt natuurlijk vaak 'smaak' bij jullie mening te noemen. In de compositie / arrangement zijn zeker nog verbererpunten, mag idd hier en daar wat rustiger, gebeurt genoeg op de diverse lijnen en technisch nog onvolkomen, wordt aan gewerkt.

Verder zijn het keuzes die ten grondslag liggen aan het totaal. Geen toevalligheden.
 
Heerlijk om eens echte synths en drumcomputers te horen die niet helemaal gesoftwarediseerd zijn ��
De sound I Love ! Voor de rest is dit wel een redelijk sloppy track , maar je typt gehinderd en grijze kleur waardoor alles weer duidelijk wordt

Multi track in ableton gaat niet lekker , gooi dat buiten en koop je een Roland VS 880 of een andere hardware recorder,
In de roland VS 880 kan je een compact flash card inbouwen zo krijg je je opnames op pc.
 
Thanks Lenistwo! Goeie tip van de hardware recorder, had al naar een Akai gekeken maar kan niet vinden welke file types deze schrijft. Wat voor file types komen van de VS880 af?

Gear i used for Close to Starting Position:
707 voor de kick, later in de song 808 dacht ik, 101, 303, Prodigy, jx3p voor d'r melodie, RE150, RE501, SRV2000 op de 808 snare, d&r stereo spring reverb. De schurende laag in t begin is Mono/Poly met de RE150.
Aan t einde hoor je de verengalm onder invloed van het lopen door de studio...

Thanks!
 
Ja.....de basis is gewoon goed, die lead doet t m niet voor mij kwa sound.
 
kom op met die confituur, doe er nog wat boter bij en een goede bruine boterham en het is af :)
 
Zo klinkt het bij mij soms ook als ik een jamsessie in elkaar aan het zetten ben.. van alles door elkaar, nog nuet helemaal de goede geluiden. Alleen neem ik het pas op als ik denk passende elementen te hebben.
 
snare en clap zijn tight als een gek, mag ik vragen wat door drumkit dat is?
vet gedelayed ook die clap. ps. misschien ff die buffer size omhoog knallen ;)?
 
Back
Top