cdk1899 - Organic Soil

cdk1899

Banananah
Lid sinds
10 augustus 2007
Berichten
2.240
Locatie
Rotiknor
Hierbij mijn inzending voor de contest. Misschien een tikkeltje gewaagd omdat het niet helemaal in de lijn van alle aanwezige tracks hier past, maar misschien een aardige tegenhanger.

De track is geïnspireerd op de werken van Vangelis, met name de albums Soil Festivities, L'Apocalypse des Animaux en Opera Sauvage. Daarnaast ben ik een groot liefhebber van minimal music, hetgeen (hoop ik) ook kan worden terug gehoord in de opbouw en stijl.

De synth is een Yamaha CS60 gelust door een Roland RE501 chorus echo.
 

Attachments

  • Organic Soil.mp3
    4,3 MB · Bekeken: 156
Hierbij mijn inzending voor de contest. Misschien een tikkeltje gewaagd omdat het niet helemaal in de lijn van alle aanwezige tracks hier past, maar misschien een aardige tegenhanger.

De track is geïnspireerd op de werken van Vangelis, met name de albums Soil Festivities, L'Apocalypse des Animaux en Opera Sauvage. Daarnaast ben ik een groot liefhebber van minimal music, hetgeen (hoop ik) ook kan worden terug gehoord in de opbouw en stijl.

De synth is een Yamaha CS60 gelust door een Roland RE501 chorus echo.

:D Moet je natuurlijk wel je inzending toevoegen :D :engel:
 
:) Was je mooi het belangrijkste vergeten :)
Weet niet of het een tikkeltje gewaagd is, zou wel passen bij een documentaire van de NASA over verre sterrenstelsels.
 
cool, mag nog wel een dikke vangel pauk en een zooitje crashes bij, desalniettemin mooi.
 
beats, geen beats. maakt mij niet uit, klinkt erg heerlijk dit. ben benieuwd wat zoiets met geschikt beeld eronder doet
 
Jummie. Ik wordt hier als sci fi fan toch wel een beetje warm van :). De vibrato is hier en daar (vooral op het begin) net iets té voor mijn gevoel. Als je de vibrato minder heftig maakt, en opbouwend tot halverwegen de sustain (indien mogelijk), dan zou dat nog een extra gevoel meegeven denk ik.

Vind het verder erg prettig. Erg veel zin om een mooie sci fi film op te zetten.
 
deze is voor mij iets te minimaal, ik hoor graag wat beats in een track. Maar de track gaf mij toch een nostalgisch gevoel, dussss goed gedaan.
 
wat een sound man .. ik dacht meteen aan een cs80 maar las daarna cs60 :)

echte film of NASA muziek, heel erg vet en tof ook als inzending! :okdan:
 
Back
Top