Devon-Miles - Mind Matrix - The Analogue Dub Sessions

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Een scherp forumlid constateerde dat ik exact dezelfde track had ingezonden als vorig jaar. Na de check klopt dat ook. Ik dacht dat mijn inzending vorig jaar geweerd was maar dat moet het jaar ervoor geweest zijn. Anyway ..i obviously lost track of time ..

2e poging. Ik had 2 tracks op de plank waar ik de afgelopen tijd aan heb gesleuteld en niet echt af kreeg. 1 betere mix dan de ander, de ander een beter track voor de jaarlijkse inzending.
Bij deze dus mijn keuze. Na een avond even serieus tweaken en keuzes tussen een paar mixen toch maar tegen mezelf gezegd dat het welletjes moet zijn, mijn oren zijn moe ... enjoy :biertje:
 

Attachments

  • DM - Mind Matrix - The Analog Dub Sessions.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 164
Tjeezis lekkere track man, Ik krijg gewoon een fysieke flashback if you know what i mean :)
Ik vind de mix lekker trouwens ook .
Maar de sounds die je hebt gekozen en die langzaam veranderende parameters... helemaal in mijn straatje :)
 
Thanks man! Elke track is weer een uitdaging om te mixen, maar sommige blijven je echt bij .. van godverdomme, het is allemaal net niet dit of dat qua gevoel of wat je wil. Te gelikt wil ik ook weer niet. Een soort compromis wordt het dan waarbij je probeert te kiezen en overeind te houden wat overeind moet blijven. Ik heb versies die beduidend minder waren dan deze dus elk stukje verder in die zin is meegenomen. Soms verander je een heel mechaniek met subtiele sidechain door een andere kick te gebruiken, is je hele track ineens anders om eens wat te noemen. Die kick en bas moet echt ba ba bam bam bam .. en voelen.

Die arp is trouwens een sample van The Who, 1 x vertraagd, en de hoge 1 x sneller met een phase erover.
De rest een Jx8p, JX3P, wat RS7000 percussie, SE300 tape-echo en ms20 mini.
 
Hey Ammer, moet ik nu weer hetzelfde schrijven als mijn vorige feedback? :D
Ik hou mij toch heel erg aanbevolen voor een heel Devon Miles album.... Heel dik dit (nee geen dieet nodig)
 
klinkt chill en easy. Ik vond hem wel goed, maar voor mij mocht er een tikkeltje meer in gebeuren. Maar ik heb met plezier geluisterd. Good luck met de contest ! ;)
 
Ik houd helemaal niet van de sound van de kick, is voor mij veel te fluffy. En ik heb moeite met het ritme ervan. Ik kan niet volgen in welke maat we zitten en op welke tel, en daar wordt ik lichtelijk nerveus van. Dat gezegd hebbende, vind ik de sfeer helemaal geweldig. Die licht hypnotiserende groove en gesidechainde pads doen het hem voor mij, samen met de pannende arp. Heerlijk. Ik zie mezelf in de auto, 3:30 uur, een lege donkere A1 voor me, met 170 km/h op weg naar huis. En verder is er helemaal niets...
 
En ik heb moeite met het ritme ervan. Ik kan niet volgen in welke maat we zitten en op welke tel, en daar wordt ik lichtelijk nerveus van.

Grappig dat je dit schrijft Bob :) ik hoor het wel, en dat is (imo) wellicht door ervaring met het draaien van platen (ook veel techno door de loop van jaren) dat je minimale veranderingen kan waarnemen, er zitten wel degelijk waarneembare markers in (voor mij althans) iets waardoor dit heel goed te gebruiken is in een set. (imo) ook een nette productie, juist vanwege de minimale veranderingen maar wel "drive" of beweging bewerkstelligen (wat best tricky is om dit voor elkaar te krijgen)

**Refereerde eerder naar Maas (Power of ten) plaat er even bij gepakt en klinkt toch iets anders (wordt al oud) dus deze edit ik even als niet geschreven :D :W
 
Nou, ik ben op zich niet vies van een beetje off beat zoals je weet :). Maar die markers die je noemt, heb ik niet gevonden (heel misschien in het instrumentale deel). Maar goed, ik dan ook nooit gedraaid.
 
Grappig dat dat benoemt wordt, alle maten kloppen gewoon. Er is ook niks offbeat, alleen een soort extra kick die als een soort bass tail fungeert. Alles wat erin of eruit loopt heeft "correcte" markers.

De kick is een ding, maar heb ik bewust wat doffer en donker gehouden.
Ik werk normaal juist met kicks met duidelijk meer attack en wellicht bottom. Bij de track paste dat niet naar mijn idee, het klinkt totaal anders.
 
Dikke track man! Hij is echt vet. Toffe geluiden, heeeeerlijke opbouw. Hoe je langzaam de spanning verder opvoert, steeds weer een klein geluidje er bij, dat is echt erg tof. Offbeat is hij totaal niet, ik snap niet helemaal waar dat idee vandaan komt.

Het enige waar ik een beetje op hoopte is een dikke sinus bas aan het einde tegen de baslijn in, maar zonder is ie ook top.
 
Ik heb hem dan nog maar eens beluisterd. En inderdaad is de beat op dit moment prima te volgen... Ik begrijp nu dat die extra kick aanvankelijk alleen tussen de eerste en tweede tel zit en later ook tussen de 3e en 4e. Gek dat ik daar moeite mee had. Misschien komt het doordat ik zelf zo'm extra kick vaak voor de 1e en/of 3e tel zet in plaats van erna. Iets met gewoonte dus :).
 
Als basist ben ik natuurlijk niet helemaal objectief, maar waar is de baslijn? Er is ruimte genoeg voor in het laag (O.K. misschien dan de kick wat meer tik en minder woef) en het zou de track m.i. helemaal top maken.
Zoals het nu is, is het overigen zeker goed hoor: relaxte opbouw, goede sound en qua sfeer dik in orde, en het geluid van die delay stabs die o.a. op 1.04 binnenkomen is echt top.
 
dank allen :)

ik had inderdaad iets meer kunnen doen qua baslijn maar heb het bewust simpel gehouden met als resultaat een extra kick met attack er wat of om een drukkend gevoel te bewerkstelligen.
ik had dit iets duidelijker / meer gedefinieerd kunnen uitwerken of een lange sinus bastoon (wat idm aangaf) zo eens in de 16 maten of op bepaalde stukken.

:)
 
Ergens anders had iemand iets van Faithless bewerkt en dat vond ik wat minder. Maar deze track zou niet misstaan als origineel van Faithless. En dan de stem van Maxi Jazz er bij en je zit gebakken! Klasse nummer!
 
Waanzinnige track Ammer, goed gedaan :okdan:

Ik waande mij weer even in een van de clubs in Berlijn!
 
Back
Top