sleepinghills - On a rainy day , smoking pipe , burning fire and listening ....

sleepinghills

Nieuwkomer
Lid sinds
9 februari 2015
Berichten
11
sleepinghills - On a rainy day , smoking pipe , burning fire and listening to a bad record

ambient track ..

software : reason 8
korg radias en microkorg ... heleboel andere bronnen
 

Attachments

  • sleepinghills - On a rainy day , smoking pipe , burning fire and listening to a bad record.mp3
    9,9 MB · Bekeken: 113
Last edited by a moderator:
Ohw, hier hou ik van, (ja ben vreemd) pas nog een aantal platen gekocht (vinyl) met dit soort ambient drones, soms een heel orkest verwacht (maar dat natuurlijk niet gebeurt) :D
 
Heel minimaal maar toch best een mooi en subtiel arrangement... :)
Het werd wel een beetje langdradig op een gegeven moment en ik zat me ineens af te vragen of ik nu ergens een 'transistor radio' vandaan hoorde komen..
Einde was wel een beetje apart ook :D
 
het begin is heel erg stil.. Pas na 52 seconden hoorde ik wat. Het einde is ook wat bizar, ik dacht dat er een ijsco kar door de straat reed ofzo.. voor de rest kon ik hem prima pruimen, dius dat zit goed.. Ik krijg zelf ook extra inspiratie als ik deze muziek luister, dus dank je wel ;)
 
Soundscapes. Daar hou ik van. :)

Mooi, subtiel en muzikaal. Goede opbouw en gebruik van dissonanten en boventonen.

@ 4:40 begon het echter iets teveel te voelen als een achtergrond atmosfeer voor een detective game. Nou is dat niet een negatief iets, integendeel. Toch heb ik het gevoel dat er iets meer kan gebeuren, zodat het meer een liedje wordt als het ware.

Hoe dan ook,erg mooi :)
 
Hou ook erg van resonantie, geeft altijd wat extra emotie. Titel pakt de sfeer goed. Maar ben het wel eens met "idm", gezien de lengte had er iets meer mogen gebeuren en bijvoorbeeld met de strijkers een soort van melodie opgebouwd. maar ik heb er met plezier naar geluisterd!
 
Erg mooi gedaan, maar mis ook wel een zekere melodische ontwikkeling, vooral in die pling-plong.
 
net een voorbode van een spannende scene in een film, maar de protagonist zijn of haar weg naar die gevaarlijke vijand al sluipend aan het plotten is en achter een muurtje staat te kijken welke route er best genomen wordt :P
 
Back
Top