SB-SIX - Let go ft Sarah Fall

SB-SIX

Ouwe rot
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
4.148
Hallo,

Hierbij mijn inzending van 1 van mijn laatste werkjes, samen met de vocals Sarah, een bevriende zangeres van mij. Het is eigenlijk ontstaan door samen live wat te jammen en de opgenomen stukken later in een arrangement te gieten. Hoop dat jullie het wat vinden :)

Cheers!
 

Attachments

  • SarahLetGo-320.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 116
Last edited by a moderator:
Ik vind het wat ! Lekker die jazzanova achtige vibe. Prima zangeres ook trouwens. Klasse track !!
 
Lekker SB, zit soms heel subtiel een vocaal verstopt (heel netjes gedaan)
Heeft wel wat weg van het Hongaarse Plastic Heaven wat oa op Balaton Sound en Sziget speelt.
:okdan:
 
Ik vind het wat ! Lekker die jazzanova achtige vibe. Prima zangeres ook trouwens. Klasse track !!
top thanks ik zal het doorgeven :)

Lekker SB, zit soms heel subtiel een vocaal verstopt (heel netjes gedaan)
Heeft wel wat weg van het Hongaarse Plastic Heaven wat oa op Balaton Sound en Sziget speelt.
:okdan:
thanks! Echt nog nooit van gehoord van alles wat je hier noemt, ik ga het eens opzoeken!

Dit ritme komt me bekend voor . een plasticman liefhebber?
Leuk gedaan aangenaam ontspannend om naar te luisteren , toevalligheden kunnen soms mooie resultaten opleveren
Nee ook plasticman ken ik niet :) probeerde eigenlijk gewoon te ontsnappen aan de 4x4 maar toch ritmisch te blijven.

Plastic heaven, plastic man, zou er een link tussen liggen? :)
 
mooie plaat 6 !! De baslijn doet me denken aan Laurent Garnier, die vind ik namelijk erg sterk. De vocalen zijn ook heel erg mooi. Ik vond hem knap, well done man !! ;)
 
De drums en synthgeluiden zijn mooi bij elkaar gezet. Mooie track.
Goede zangeres - absoluut. Toch zou ik graag een puur instrumentale versie ervan willen horen --> clubmix
 
Ik ben ook eens een project begonnen waarin ik een sterke samenwerking had met een zangeres. Ik had hetzelfde idee als wat jij nu hebt gemaakt, een goede, krachtige zangstem combineren met elektronische geluiden en beats. Helaas, de zangeres was er absoluut niet van gediend! Project wel een soort afgemaakt, maar is uiteindelijk een verzameling van blues/rock nummers geworden. Ook wel lekker, maar niet vernieuwend.
Overigens zou jouw track wat mij betreft nog beter worden als je de zang meer had ondersteund met akkoorden die bij haar melodielijn passen. Verder zeer te pruimen, hoor!
 
Wederom een heerlijke track van SB-six. Deze gaat wel weer in het DSF contest best of mapje.
Piano sound vind ik niet je van het, een beetje kazig ten opzichte van de klankkleur van de andere sounds.
En naar mijn smaak ligt de vocal er iets te hard in, maar dat kan ook laptop speaker inflicted zijn.
Ik zou haar iets spaarzamer inzetten, nu is het echt een vocal track.
Maar...lekker!!!
 
Ik vind het sfeertje echt helemaal top.. lekkere sounds. :mega:
De stem vind ik heel lekker en zeker iets toevoegen.. maar heb afentoe het idee dat ie 'n beetje off-key is.. vooral in de 2e chorus als er 'n stem bijkomt.. (is die geharmonised toevallig??)

Verder erg mooie productie :)
 
Dank voor alle reacties!

Ik vind het sfeertje echt helemaal top.. lekkere sounds. :mega:
De stem vind ik heel lekker en zeker iets toevoegen.. maar heb afentoe het idee dat ie 'n beetje off-key is.. vooral in de 2e chorus als er 'n stem bijkomt.. (is die geharmonised toevallig??)

Verder erg mooie productie :)

De 2de stem is een kopie van de 1ste maar dan een aantal semitones omlaag. Ik zou eigenlijk eens met melodyne moeten kijken, want ik heb het nu zo vaak gehoord dat het normaal is geworden.
 
dat swingt goed, alhoewel ik die constant brommende baslijn niet zo altijd prominent afwezig zou hebben, maarja das een kwestie van smaak.
 
jammer dat het zooooo swingt, beetje swing top, alles op 85% argh
klinkt wel profi!

flinke brom op het eind trouwens
 
Back
Top