Warehousegroove - HAL-9000 Dr. Bowman's Revenge part III

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
En toen was er een berichtje in de inbox met de vraag of ik dit jaar weer mee zou doen.

Eh, het hele huis licht overhoop, verbouwing deels klaar, weinig gedaan qua muziek en de man- cave daar ben ik nog helemaal niet aan begonnen.

Er toch maar voor gaan zitten en gezien ik niet de makkelijkste weg kies ik nog nooit een Drum & Bass track heb gemaakt en dit wellicht ook niet populair zou zijn ga ik het dit jaar toch proberen :D

Dus geen dark-ambient/ klassieke jazz fusion/ experimenteel filmische abstracte ambient (geen idee hoe men het noemt) :D

Dit jaar dus D&B met als thema: Stanley Kubrick & Arthur C. Clarke's 2001: A Space Odyssey

"Good day, gentlemen. This is a pre-recorded briefing made prior to your departure and which, for security reasons of the highest importance, has been known on board during the mission only by your H-A-L 9000 computer. Now that you are in Jupiter space and the entire crew is revived, it can be told to you. Eighteen months ago, the first evidence of intelligent life off the Earth was discovered. It was buried forty feet below the lunar surface, near the crater Tycho. Except for a single, very powerful radio emission aimed at Jupiter, the four million-year-old black monolith has remained completely inert, its origin and purpose still a total mystery."
 

Attachments

  • Heuristically programmed ALgorithmic Computer Dr. Dave Bowman's revenge.mp3
    7 MB · Bekeken: 178
Last edited by a moderator:
Lekker zeg! Twee dingen vind ik eigenlijk het fijnst aan deze track, nee drie...

- Die accoordjes nemen me mee naar een tijd dat de lucht nog schoon was. Echt erg lekker.
- De sound van die bass is ook helemaal goed, misschien had je nog een heel klein beetje kunnen variëren.
- Maar die sound die er op 1:53 in komt, is echt heel erg vet! Wat is dat?

Ik denk dat ik zelf de keuze gemaakt zou hebben om het aantal "breaks" tot 1 te beperken om de flow in de track te houden. Maar los daarvan, weer een heel dikke inzending! :okdan:
 
Nou ik wil er van alles over zeggen maar laat maar zitten ook.... Gewoon een megavette track :)

Hal9000 altijd goed :) tof gedaan !!
 
Lekker zeg! Twee dingen vind ik eigenlijk het fijnst aan deze track, nee drie...

- Die accoordjes nemen me mee naar een tijd dat de lucht nog schoon was. Echt erg lekker.
- De sound van die bass is ook helemaal goed, misschien had je nog een heel klein beetje kunnen variëren.
- Maar die sound die er op 1:53 in komt, is echt heel erg vet! Wat is dat?

Ik denk dat ik zelf de keuze gemaakt zou hebben om het aantal "breaks" tot 1 te beperken om de flow in de track te houden. Maar los daarvan, weer een heel dikke inzending! :okdan:

Hey Bob, dank je voor je input :) even tijdens de insomnia antwoord geven dan maar =)
Die bass is wel gevarieerd hoor Bob, wellicht niet altijd hoorbaar..... moet ook geen kermis worden :D
Die sound op 1.53 moet ik zelf even gaan spitten (eerder opgenomen iets/sample/combinatie/hybride/zelfgemaakte NI wobbel) ???? weinig studiomeuk ter beschikking hier dus het was even roeien met de bekende riemen.
Neeee!!! ben je gek :mega: 1 break? ik en standaard werk maken en geen verhaal vertellen? dat kan echt niet. *D Sommige dingen hebben een reden (geloof me maar) :W
 
Laatst gewijzigd:
Heel goeie track! Jij bent al langer bezig he?
Goeie strakke drumlijnen , ik ben een breakcore liefhebber en deze drums zijn uiterst geschikt�� goeie opbouw in een perfect spectrum.
Hier krijg je een zaal wel mee aan de gang !
 
D&B is een genre dat totaal aan mij is voorbijgegaan...
Ik kan die verdubbeling van het tempo in m'n blikken hoofd niet synchroon zetten met de muziek... 8o).
Ergens zie ik steeds een Duracell konijn met 2 cymbaaltjes klepperen =).
Hal 9000 is natuurlijk een van m'n favo's :D
De akkoorden kunnen me zeker bekoren, de breaks ook en de keuze van klank voor de bas is uitermate geschikt.
Niet geheel mijn stijl maar daarom niet minder interessant of minder goed uitgewerkt!
Nice work!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Heel goeie track! Jij bent al langer bezig he?
Goeie strakke drumlijnen , ik ben een breakcore liefhebber en deze drums zijn uiterst geschikt�� goeie opbouw in een perfect spectrum.
Hier krijg je een zaal wel mee aan de gang !

Dank je heren (ik ga er van uit dat jullie als duo schrijven dan maar)

Ik heb idd een lange weg achter de rug in muziekland (draaien met platenspelers) , echter met muziek maken nu net een paar jaar zonder hier enige kennis van te hebben qua hoe en wat...

Ik heb grotendeels hier gelezen hoe ik dingen moest doen en hoe juist niet :W En ben nog steeds in een leerfase trouwens (al twijvel ik of ik ooit uitgeleerd zal zijn) :W

Dit is trouwens mijn eerste D&B/Breakcore track ooit en jullie reactie zie ik dan ook als een compliment :okdan:

Top :okdan:
 
D&B is een genre dat totaal aan mij is voorbijgegaan...
Ik kan die verdubbeling van het tempo in m'n blikken hoofd niet synchroon zetten met de muziek... 8o).
Ergens zie ik steeds een Duracell konijn met 2 cymbaaltjes klepperen =).
Hal 9000 is natuurlijk een van m'n favo's :D
De akkoorden kunnen me zeker bekoren, de breaks ook en de keuze van klank voor de bas is uitermate geschikt.
Niet geheel mijn stijl maar daarom niet minder interessant of minder goed uitgewerkt!
Nice work!

Cheers,
Exo. :mega:

:D "in mijn blikken hoofd" :halleluja
"Does not compute" Het is zoals je al schreef een verdubbeling van een tempo dus in dit geval 170 BPM delen door twee = 85 bpm en je slaapt een stuk rustiger :W

Is een mooie film (ja ik kan hem rustig uitkijken zonder te skippen)
Goed om te horen dat je het toch kan waarderen :W top!
 
Jaja, lekker lekker, hier houd ik wel van! Ouwe school DnB. Mijn stem heb je!

:okdan:

Had nog niet zolang geleden "Timeless" van Goldie hier aanstaan tijdens de verbouwing, kan zijn dat dit van enige invloed is geweest op de oude school feeling.

Bedankt voor je input :okdan:
 
2001: A Space Odyssey, dan heb je me al!

Jungle en als klapper D&B .. ik heb het allemaal zeer intensief meegemaakt en als dj gedraaid naast mijn geliefde house en techno. Prodigy, Goldie, Metalheadz, Ed Rush & Optical, Source Direct, LTJ Bukem, Photek, Squarepusher, Panacea .. ja een head was ik. Ik haakte eind jaren 90 wel af toen het echt doorbrak en mainstream werd.

Terug naar je track. Ik draai zoiets als ik loop door de stad kijkend naar de stroom mensen of in de trein of metro. Hij was zo voorbij ook, een 2e en 3e keer luisteren volgde. Ik vind het sterk wat je hebt neergezet, overtuigend en krachtig, ballen en het klapt! Het raakt voor mij ook de sfeer en tijd waarin ik zo fan was van het genre, de wat meer oldskool D&B ook.

Ik kan het echt niet beter en vind het heel tof dat iemand met zo'n inzending komt. Dikke vote!
 
2001: A Space Odyssey, dan heb je me al!

Jungle en als klapper D&B .. ik heb het allemaal zeer intensief meegemaakt en als dj gedraaid naast mijn geliefde house en techno. Prodigy, Goldie, Metalheadz, Ed Rush & Optical, Source Direct, LTJ Bukem, Photek, Squarepusher, Panacea .. ja een head was ik. Ik haakte eind jaren 90 wel af toen het echt doorbrak en mainstream werd.

Terug naar je track. Ik draai zoiets als ik loop door de stad kijkend naar de stroom mensen of in de trein of metro. Hij was zo voorbij ook, een 2e en 3e keer luisteren volgde. Ik vind het sterk wat je hebt neergezet, overtuigend en krachtig, ballen en het klapt! Het raakt voor mij ook de sfeer en tijd waarin ik zo fan was van het genre, de wat meer oldskool D&B ook.

Ik kan het echt niet beter en vind het heel tof dat iemand met zo'n inzending komt. Dikke vote!

WOW! :halleluja

Dank je voor het compliment Ammer ** Als alles klaar is hier toch maar eens een 45 minuten epos gaat overwegen?
Was heel erg leuk om te maken :okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top