Kill the second - Live by the minute

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Mijn eerste deelname in vierenhalf jaar tijd. Benieuwd naar de reacties, weinig verwachtingen. Ik moet het afmixen en afwerken me nog eigen maken.
 

Attachments

  • Untitled2_mixdown.mp3
    4,7 MB · Bekeken: 165
Bericht door een moderator:
Op de valreep. ;) Succes
 
Naar mijn smaak is je track wel heel erg repetitief. Er gebeurt voor mijn te weinig om het interessant te houden. Er zitten wel gave geluiden in en op zich heeft de beat ook wel wat, maar er mag wel iets afwisseling in.
 
Dank allen, ben zeker eens dat het meer een schets van een deel van een nummer is. Ik worstel nog erg met het maken van een echte compositie.
 
Ik worstel nog erg met het maken van een echte compositie.

Kwestie van wat experimenteren, kijken wat wel/niet werkt. Je hebt duidelijk een basis loopje waar je verder mee wilt. Dus:

  • Kijken of een zacht pad-geluidje er overheen werkt. Of misschien juist een 'vals' 'rijzend' klankje ?
  • Een ander drum patroontje proberen, kick weglaten ? Of juist drukker maken ?
  • Lead geluidje proberen
  • Je hebt zo'n 'krijsend' klankje er in zitten: experimenteren met filter modulatie, misschien even spelen met een dikke delay er op ? Decay/release wat langer maken ?
  • Misschien wat leuke samples er overheen (vocals ?)
  • Etc . . . gewoon proberen; "An essential aspect of creativity is not being afraid to fail"
Op die manier zou je tot een reeks varianten kunnen komen van het loopje wat je al hebt. Daarna ga je wel weer kijken hoe je daar een track mee gaat bouwen.
 
Na een halve minuut ben ik ff gaan spoelen.. bij 2 minuten nog hetzelfde.. umm.. tja.. er gebeurt niet echt veel he? Wel leuke sounds op zich, maar om er een song van te maken moet er toch wat meer gebeuren dan dit.
 
Wat heb je gebruikt om deze track te maken?
Net toen ik dacht dat het ging losbreken ( 3:58 ) was ie wel gedaan, jammer maar leuke loop toch.
 
Dank voor alle tips, Fading Canvas! heb ik zeker wat aan! en ga bij volgende schetsen meer kanten uitwerken met gebruikmaken van jouw adviezen.
 
Dit zijn de gebruikte instrumenten

De drumlijn komt uit de TR909, de synth die overblijft op 1'40 is volgens mij de MonoPoly en de 'piepende' synth is volgens mij de SE-1. Hier en daar een aux-mixje naar de D&R verengalm om wat breder te maken. Beetje met filtermodulatie vanaf de Cirklon geautomatiseerd.
 
Back
Top