Von Naphoven - Prelude To Violence

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.793
Locatie
Den Bosch
Bij deze mijn inzending voor dit jaar :)
 

Attachments

  • prelude_to_violence.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 119
Vanaf 1:05, als de pads erin komen, wordt het echt heel gaaf. Tot dat moment neem je lekker de tijd om in de sfeer van de track te komen. Ik heb het gevoel dat je deze track echt met zorg hebt gemaakt. Dat hoor je. Het kan je smaak zijn of niet, maar dit is gewoon heel goed gedaan. En toevallig is het wel mijn smaak :-).

Zo rond 3:20 schrok ik echt even van die vocal (zit in het duister met mijn koptelefoon op te luisteren).

Mijn iPad denkt dat je track 3:20 langer duurt. Vreemd.

Anyway, dikke duim omhoog voor dit meesterwerkje.
 
Bedankt voor de reacties zo ver :)

Even wat achtergrond: ik ben afgelopen vrijdagavond begonnen met de track nav een discussie op de SF chat over de Juno 60. Ik pakte de TAL V2 U-NO LX ripoff VST er eens bij en daar kwam al snel een plezierig baslijntje uit. In de loop van het weekend diverse lagen toegevoegd, vooral met software deze keer maar ook wat hardware (vooral outboard fx).

Uiteindelijk gisteravond nog een eindsprintje getrokken om op tijd te zijn voor de contest, het voelde een beetje alsof ik weer in 4 HAVO zat en een werkstuk in moest leveren op maandagochtend :D

Gearlijstje voor deze track:

Software:
Ableton Live
Adobe Audition
FabFilter Saturn
FabFilter Timeless 2
Lexicon PCM
Native Instruments Kontakt
Native Instruments Maschine
Native Instruments Massive
Spectrasonics Omnisphere
TAL V2 U-NO LX
U-he Diva
Xfer Serum

Hardware:
Ableton Push
Boss RE-20 Space Echo
Electro Harmonix Memory Man Deluxe
Electro Harmonix Memory Man with Hazarai
M-Audio Oxygen61
MXR Doubleshot Distortion
Native Instruments Maschine
Roland TB-3
Sherman Filterbank 2
Soundcraft MPM20/2
TC Electronic M-One XL
 
Drums zijn erg tof.. :) Mooie opbouw en sounds ook :)

Ik schrok alleen een beetje van die vent aan het eind.. 't is dat ik zo lekker veilig in me huissie zit te luisteren.. maar als je bv in een openbaar vervoer iets zit met de MP3 is het wel ff handig dit vooraf te weten :D:mega:
 
Goh, bedankt voor alle opmerkingen en stemmen :D

PWM: Die opmerking krijg ik vaker over mijn muziek en is ook wel terecht. Ik denk dat ik meer van de 'tableaus' ben dan van de verhalen wat dat betreft; proberen een sfeer of moment te vangen zoals een foto in plaats van een verhaal met begin, midden en eind. Combinatie van keuze en onkunde van mijn kant ;)
 
Back
Top