Fading Canvas - Kathera

Er zijn twee dingen die me opvallen. Die arp loopt iets achter ten opzichte van dat synthje dat erin komt en de beat even later. Het tweede is de drumtrack. Snare op elke tweede en vierde tel. Dat kan spannender :).

Dat gezegd hebbenden, de track als geheel vind ik wel erg lekker. Fijne progressies, lekker acidlijntje en een prima sfeertje. Misschien mis ik wat laag, daar ben ik nog niet helemaal over uit ;).
 
Er zijn twee dingen die me opvallen. Die arp loopt iets achter ten opzichte van dat synthje dat erin komt en de beat even later.
Hmmm . . . misschien moeten de latency instellingen nog een extra fine-tuning hebben, zal eens speuren.

Het tweede is de drumtrack. Snare op elke tweede en vierde tel. Dat kan spannender :).

Ja, het drum gebeuren in mijn hele 'ouvre' is wat slapjes denk ik. Ben van plan om hier in te gaan ontwikkelen, heb zelfs een hardware aankoop in gedachten.

Misschien mis ik wat laag, daar ben ik nog niet helemaal over uit ;).

Misschien wat te agresief ge-EQt uit angst voor een 'muddy-mix'. Misschien nog een experimentje waard om te zien of met weinig moeite hier wat verbeterd kan worden. Had vandaag in een jam sessie wel een extreme bas voor elkaar, maar vaak kun je zo'n klank nooit meer in een track wisselen die bijna af is.

Heel erg bedankt voor de kritische luistersessie ! :okdan::okdan::okdan:
 
Arpegiator en melodie is goed gedaan. De beat is inderdaad te saai. Ik mis wat snelle percussie geluiden.
 
een volwassen track, opbouw, climax... lekker. Spannende elementen maar ook wel, naar mijn mening, te veel in een winterjas in januari. Pak eens een gordijn om je warm te houden op de fiets.

qua structuur doe ik het je niet na.
 
Niet een van de opvallendste nummers van de contest, maar stiekem wel een van de beste. Dus een stem. :)

Bedankt, zo'n compliment is al een hele eer :okdan: Ik doe voor de eerste keer mee, en om eens onbevooroordeeld te werk te gaan ben ik nu pas begonnen met het beluisteren van de andere tracks. Heb geen idee wat ik kan verwachten.

een volwassen track, opbouw, climax... lekker. Spannende elementen maar ook wel, naar mijn mening, te veel in een winterjas in januari. Pak eens een gordijn om je warm te houden op de fiets.

qua structuur doe ik het je niet na.

Bedankt ! Heb hier lamellen en rolgordijnen, die maken het geheel er niet warmer op. 8o)

Crap. Dat heb ik weer.. :)

Ik vind het nummer verder helemaal niet slecht trouwens. Zit allemaal prima in elkaar en het luistert lekker weg!

Thanks ! :okdan:
 
Inderdaad wel goed nummer. Beetje te veel reverb hier en daar voor mijn smaak, en mist een echte goede drijvende baslijn en beat is te houterig voor mijn smaak. Beetje minder van dat 303 geluidje had ook wel gemogen.

Ok dat klint als een hoop kritiek, maar ik heb wel van je nummer genoten :)
 
Ik vind het mooi klinken dus ik heb erop gestemd.

Bedankt :okdan:

Inderdaad wel goed nummer. Beetje te veel reverb hier en daar voor mijn smaak, en mist een echte goede drijvende baslijn en beat is te houterig voor mijn smaak. Beetje minder van dat 303 geluidje had ook wel gemogen.

Ok dat klint als een hoop kritiek, maar ik heb wel van je nummer genoten :)

Bedankt voor de opmerkingen :okdan:

Over de beat en baslijn ben ik zelf ook niet 100% tevreden. De mix was ook wel moeilijk om te doen, veelt tijd aan besteed. Er valt nog een hoop te leren :)
 
Back
Top