F.P.R. - NEURAL LACE

De inleidende informatie was wel erg summier :o:
Bij dezen alsnog:

Ik heb in 2014 een aantal nummers geschreven en deze track was een beetje een vreemd eend in de bijt die ik niet kon onderbrengen bij het muziekproject waarop ik me verder heb gefocust in het afgelopen jaar. Niet alleen is het in 2014 geschreven, het is ook grotendeels opgenomen met instrumenten die ik in 2014 heb gekocht; wel zo toepasselijk dus om deze track voor de contest te selecteren.

De titel is gebaseerd op een sciencefictionroman van een Britse auteur.
 
Zo, best prettig om mee wakker te worden op een maandagochtend, zo samen met een kop koffie. De grap is dat deze track steviger klinkt dan hij eigenlijk is. Het arpje vind ik helemaal te gek, net als het samenspel tussen die bass synth, de gedetunede pad en dtat staccato dingetje. Heel stiekem hoopte ik een beetje op een dikke D&B beat na de break ;).
 
Best wel een fijne track. De lead is dik! Net als de Dr. zat ik een beetje te wachten op een dik einde met een vette beat. Goed gedaan verder.
 
Dank, allen :)
Interessant dat jullie alle drie hetzelfde gevoel hadden dat het meer los mag gaan aan het eind; die feedback zal ik meenemen voor toekomstig werk. Het eind is trouwens wel wat aangedikt met o.a. een extra subbas, maar het mag nog een tandje extra begrijp ik. Drum & bass heb ik me al jaren niet meer aan gewaagd, haha, maar ik begrijp het idee.
 
Om eerlijk te zijn irriteerde de lead me na een minuut of zo al zodanig dat ik het nummer uit wilde zetten.. Op mij komt het als zeurderig over. Na anderhalve minuut komt er gelukkig nog wel wat interessants voorbij,maar ik denk niet dat ik dit vaak ga draaien. Desondanks zit het toch wel goed in elkaar.. het is anders, en creatief.
 
Back
Top