Ernesto - Secret Moments of Serene Tranquility

Ernesto

Stamgast
Lid sinds
17 februari 2004
Berichten
266
Locatie
Rotterdam
Mijn studio is al maanden "under construction" en vanwege tijdgebrek zal het nog wel even duren voordat ik weer "up and running" zal zijn. Toch heb ik mezelf op 2e kerstdag verwend met een kadootje.
Een Native Instruments Maschine Studio.
Ik heb me even moeten verdiepen in de bediening van dit mooie speelgoedje maar ik heb toch snel even een liedje in elkaar weten te draaien afgelopen dagen. Ik heb verder geen andere apparatuur gebruikt dan de Maschine Studio en de laptop.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 

Attachments

  • Ernesto - Secret Moments of Serene Tranquility.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 159
Ik werk alleen maar met laptop en mij bevalt het prima ;).

Het eerste dat me opvalt aan je track is dat ie wel heel dunnetjes klinkt. Mag ik aannemen dan je op je hoofdtelefoon hebt afgemixed? :). Ik hoor heel duidelijk wat 80's invloeden. Kan nu even niet op neem van de band komen, maar hij doet me op momenten sterk aan die bepaalde band denken. Leuke akkoorden en soms lekker cheesy geluiden.
 
Hoi Doctor.... Dank je voor je reactie. Ik heb inderdaad bij het hele proces uitsluitend gebruik gemaakt van de hoofdtelefoon. Ja the Eighties is mijn muziek hoor. Vrijwel alles wat ik maak heeft sterke invloeden uit die tijd. Daar kom ik gewoon niet van los. Het zal wel met mijn leeftijd (55) te maken hebben, haha.
Ik hoop dit jaar de renovatie van mijn studio af te krijgen en dan kan ik weer mijn hele gear gebruiken. Hopelijk zal mijn inzending van volgend jaar dan weer wat minder dunnetjes klinken.
Groet, Ernst.
 
Hoi PWM. Tja, ik krijg vaak te horen dat mijn nummers zo druk zijn. Dat er allerlei dingen door elkaar lopen en te veel verschillende geluiden zijn gebruikt. Ik dacht.... kom laat ik nu eens een rustig nummer maken haha.
 
Een leuke opzet voor een New Wave nummer. Maar dan ontbreken de gitaar en de galmende zang nog wel.
Zoals het nu is vind ik er iets te weinig "leven" in zitten.
 
Hoi Innisten, ik denk dat je NEW AGE bedoelt nietwaar?
New wave was de stijl van eind jaren 70 waar onder andere de band Blondie onder viel.
Groet, Ernst.
 
Nee, ik bedoel New Wave: Human league, Depeche mode en Joy division etc.
Maar zoals gezegd, dan mis ik de gitaar en galmende zang.
 
Er zit voor mijn gevoel (en ik krijg altijd best wel veel commentaar daarop) best wel veel hoog in.. maar misschien idd de hoofdtelefoon die daar debet aan is geweest. :)
Anders dan dat klinkt het best lekker.. leuke compositie.. wel 'n beetje rustig idd. En Machine is idd een mooi speeltje. :)
 
Achteraf ben ik zelf ook niet helemaal tevreden met de EQ op de eindmix hoor MacGyverGear. Het moest allemaal te snel gaan kennelijk.....
 
Klinkt inderdaad nogal dunnetjes. Leuke tierelantijntjes, maar er ontbreekt een echte lijn in het stuk. Geluidjes zijn allemaal ook wel erg early 90's rompler sounds. Niet dat daar iets mis mee is, maar het klinkt voor mij te glazig en koud.
 
Back
Top