Wootson - Eleuthera

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Genre: Ambient
Gebruikte instrumenten: Korg Legacy Collection (M1, Wavestation)
 

Attachments

  • Wootson - Eleuthera.mp3
    9 MB · Bekeken: 128
Last edited by a moderator:
Deze had ik in juni al eens voorbij horen komen. Het lijkt erop dat je hem wat hebt aangepast. Ik zou hem het liefst nog iets langer horen dan hij nu is, zeker voor het genre. Zoals je weet, ben ik toch wel fan van je muziek aan het worden. Deze vind ik prettig, maar niet je allerbeste track van het jaar (smaak natuurlijk).
 
Ja ja!
Eindelijk eens voor deze gaan liggen en met moeite even overeind gekrabbeld om te vermelden dat het erg lekker was om aan te beluisteren.
Flipper = Liev
 
Vind em eigenlijk iets te rustig maar wel mooie melodieën en harmoniën.. :)
Daarbij mag het best gezegd worden dat het best knap is hoe je met deze beperkte middelen toch deze sfeer weet te bereiken :okdan:
 
Bedankt voor het commentaar, de complimenten, en de stemmen tot op heden! :halleluja

Ik zou hem het liefst nog iets langer horen dan hij nu is, zeker voor het genre. Zoals je weet, ben ik toch wel fan van je muziek aan het worden. Deze vind ik prettig, maar niet je allerbeste track van het jaar (smaak natuurlijk).

Het genre bestaat inderdaad meestal uit wat langere tracks tussen de vijf en tien minuten. Het is lastig om te bepalen wanneer een track de juiste lengte heeft en als het ware is uitontwikkeld. Soms wil ik een track nog wat rekken door het introduceren van één of twee extra geluiden en loopt daardoor de mix weer in de soep. In dat geval behoud ik liever hetgeen al aanwezig was en breid ik de track niet meer verder uit.

Overigens is het leuk om te horen dat je meerdere van mijn werken wel interessant vind. Het was zeker lastig om te bepalen welke track ik zou inzenden voor de contest.

Vind em eigenlijk iets te rustig maar wel mooie melodieën en harmoniën.. :)
Daarbij mag het best gezegd worden dat het best knap is hoe je met deze beperkte middelen toch deze sfeer weet te bereiken :okdan:

In de experimentele fase was de track iets sneller en werd hij halverwege vergezeld van een lichte beat. Dit idee heb ik later geschrapt en heb er een zweverige beatloze track van gemaakt.

De M1 en de Wavestation VST zitten boordevol met leuke presets en zijn i.c.m. enkele effecten prima bruikbaar voor het beoogde ambient genre. Het editen van patches/combi's is ook redelijk eenvoudig. Op dit moment gebruik ik enkel nog deze twee synths en de Polysix VST (fantastische pads/strings i.c.m. een space reverb). In de toekomst hoop ik daar nog een sample-based VST aan toe te voegen met modernere "bread and butter" sounds.
 
Back
Top