Divinio - Push It

divinio

Starting Up...
Lid sinds
4 Maart 2004
Berichten
1.333
Locatie
Chiang Mai
Ik doe dit jaar ook nog eens mee. Ik heb + 30 tracks gemaakt in 2014 dus best moeilijk om er eentje uit te kiezen. Maar het zal dus deze worden daar ik vind dat ik hier wel meer mee heb gedaan op vlak van productie.

Naar gewoonte maak ik eerst gewoon een track en als die klaar is ga ik wat vocal samples zoeken en die er aan toe voegen. Helaas zing ik nog slechter dan een oude kat die op de barbecue ligt dus om dat gemis aan vocals te compenseren doe ik het met samples. Het enige wat ik dus eigenlijk gebruikt heb van Salt 'n Pepa is de vocal.

Vorige keer had ik 1 stem. Haal ik er dit jaar meer dan is het voor mij reeds een geslaagde contest


:okdan:
 

Attachments

  • Push It 224 kbs.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 147
Last edited by a moderator:
Vorige keer had ik 1 stem. Haal ik er dit jaar meer dan is het voor mij reeds een geslaagde contest


:okdan:

De sportiviteitsprijs is voor wat mij betreft dan in ieder geval voor jou.
Toch wat opbouwende kritiek voor je track: Er gebeurt voor wat mij betreft iets te weinig "eigens".
Omdat de samples die je gebruikt zo bekend zijn en er verder eigenlijk weinig mee gedaan is, komen ze meer over als en "qoute" dan een verhaal. De muziek eronder is dan wat te eentonig. Misschien is het een idee om je werkwijze eens om te draaien: samples knippen, stretchen, filteren en pichshiften tot je een verhaal hebt en dan daar de muziek bij maken.
 
Omdat de samples die je gebruikt zo bekend zijn en er verder eigenlijk weinig mee gedaan is, komen ze meer over als en "qoute" dan een verhaal.

Hier kan ik me wel in vinden. Daarnaast hou ik zelf van wat "rondere" geluiden. De opbouw na de break vind ik lekker. Mooi moment om daarna nog een keertje helemaal los te gaan.
 
De sportiviteitsprijs is voor wat mij betreft dan in ieder geval voor jou.
Toch wat opbouwende kritiek voor je track: Er gebeurt voor wat mij betreft iets te weinig "eigens".
Omdat de samples die je gebruikt zo bekend zijn en er verder eigenlijk weinig mee gedaan is, komen ze meer over als en "qoute" dan een verhaal. De muziek eronder is dan wat te eentonig. Misschien is het een idee om je werkwijze eens om te draaien: samples knippen, stretchen, filteren en pichshiften tot je een verhaal hebt en dan daar de muziek bij maken.

Ik kan jullie inderdaad best volgen wat betreft de samples. In het tweede deel vliegen ze door de delays als het ware maar in het eerste deel eigenlijk niet veel.

Hmmm genoteerd ivm de muziek eronder.... is nochtans één van de eerste tracks waar ik van een bass geluid en hoge synth maak en terug met filters en dergelijke maar de algemene indruk blijft dus eentonig...

Ik hoor deze commentaren met plezier! Voor de Thaise mensen hier maakt het geen drol uit want ze houden hier allen lekker van EDM of locale schlager muziek, dus die vinden het steeds allemaal "good good" zonder meer haha
 
Ik vind het eigenlijk best leuk. Lekkere jaren 80 sound, wellicht iets te vaak de 'Push it' sample er doorheen. Ik vind dat er best wel wat 'eigens' doorheen zit. Het had misschien iets korter gekund om eentonigheid te voorkomen.
 
Ik ga me, in het eerste deel, op een gegeven moment storen aan het main geluidje wat links in de mix zit, staat wat hard misschien.
Verder kunnen de geluiden wel wat meer naar elkaar toe getrokken worden (weet niet hoe ik het anders moet noemen..) Ze liggen nu wat ver van elkaar af.

Met het nummer kan ik verder niet zoveel. Het stoort me niet echt maar vind het ook niet echt mooi.
 
Stem! Sommige elementen brachten me weer ff terug in de italo 80-ies. Ouwe lul die ik ben.....
 
Back
Top