The Welvins - Paradise Dream Stealer

hofmeister

Ingeburgerd
Lid sinds
7 december 2004
Berichten
33
Locatie
heerde
Hallo iedereen! Bij dezen een breakbeat nummertje dat ik gemaakt heb in Jeskola Buzz dit jaar. Het was begonnen als een soort orkestraal achtergrond deuntje, vandaar de orkest-soundfonts. Uiteindelijk heb ik er toch maar een Welvins track van gemaakt, dat zag ik als een uitdaging destijds.. :) Dus met vettere drums en een tempo opbouw naar 170 bpm. Het orgeltje en de bassline, die zich verderop in de track openbaart, komen uit de Performer VSTi van Superwave. Er zit dus weer van alles in dit jaar... Veel luisterplezier!
 

Attachments

  • The Welvins ft. Starlord - Paradise Dream Stealer.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 123
Heb hem al meerdere malen gehoord, als ik soundcloud luister komt hij automatisch na mijn eigen track :p lekkere drums weer gemaakt!
 
Muzikaal gezien vind ik sommige keuzes qua noten wat gewaagd.. Maar dat is natuurlijk een keuze :)
Volgens mij is het de Cis die het her en der wat spanning geeft.. Krijg er 'n beetje melodramatisch gevoel bij zoals in een soundtrack, waar het ook wel eens op bepaalde momenten opgeroepen wordt :D

Wel een heel verzorgde track. Heb alleen bij het begin het gevoel dat de hat gedubbeld is, of 'n soort statisch flanger effect heeft.
Vind het melodietje van chomatische bespeelde toms wel geinig.. het bouwt goed op.. De drums maken de track!!

Spreekt me iets minder aan qua arrangement maar toch wel dik in orde dus :okdan:
 
Boeiende track. Je begint met mooie melodie en gaat met die orgeltjes tonaal richtingen op die ik niet zo gauw heen zou gaan, maar dat maakt het juist wel interessant. De clash tussen de breakbeat en de 'western feel' is ook even wringend als boeiend.

Vind een melodie met toms nooit zo'n goed idee om over die stem sample dan nog maar te zwijgen..
Ik ben het vaak met PWM eens, zeker als het gaat over cheesy modulaties (waar deze track dus in ieder geval niet aan lijdt:)), maar ik vind deze stemsamples wel o.k. bijdragen aan de sfeer van de track.
 
Bedankt voor alle boeiende reacties! Heb gelijk even wat tracks geluisterd van PWM op soundcloud en ik kan zijn muziek meer waarderen dan hij die van mij :)
Ik ben me terdege bewust van de verschillende clashes in het nummer, mooi dat dat wordt opgepikt. Ik vind het tijdens het maken van een track lastig om concessies te doen en stop het boordevol ideeën. De een wat beter dan de ander en soms bewust een slecht idee er tóch in laten voor de 'clash'. (timpani-baspartij, reggae-achtige vocal sample) Ik maak het mezelf hiermee natuurlijk erg lastig en ben ook gerust een maand of 3 bezig om een track helemaal uit te werken. Als m'n mixing-skills wat beter ontwikkeld waren had er misschien ook wat meer cohesie in gezeten, de kwaliteit van de soundfonts helpt ook niet echt mee trouwens.. Ik was het telefoonnummer van Hans Zimmer weer kwijt, dus vandaar...
 
Back
Top