Santa Compana - Talk To Me ft Macgyvergear

GijsH

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2009
Berichten
406
Locatie
Genk
Deze heeft hier al eens op het forum gestaan maar is nu verder uitgebouwd. Heb dit lied eerst alleen geschreven maar kreeg hem niet af. Toen heeft Macgyvergear van op dit forum mij ontzettend veel geholpen met het schrijven en opnemen van een zanglijn, saxofoon, baslijn, rhodes, gitaar en een hoop synthesizers. We gaan dit nummer later in 2015 samen met een nog ander nummer (waar Macgyvergear ook aan heeft meegewerkt) uitbrengen op een klein internet label! Ik heb nog niet veel tijd gehad om de andere inzendingen hier van feedback te voorzien, maar dit ga ik zeker nog doen, tussen de feestdagen en de blokperiode door!
 

Attachments

  • Talk To Me.mp3
    8,9 MB · Bekeken: 125
Ja, ik ken deze track natuurlijk wel ;) :D

Ben blij dat het geen probleem is dat ik zelf ook nog een trackje had ingezonden.. aldus het modteam :)

Ik werd ergens halverwege het jaar letterlijk verliefd op deze track toen er nog geen zang in zat en de hormoonhuishouding een beetje ontregelde op de welbekende manier zoals liefde dat kan doen..
Al snel ontstonden er ideeën voor een zanglijn. Qua inhoud ben ik liever niet zo duidelijk maar iedereen heeft weleens ervaren dat liefde soms ook pijn doet.

Tekst zelfgeschreven dus en daarnaast gaat de credit uit naar janeva, die mij heeft bijgestaan als co-writer :mega:

Tja.. klinkt het onbescheiden als ik het een mooie track vind? :)
 
Prima ytrack natuurlijk en het zou me echt verbazen als hij niet heel veel stemmen gaat krijgen. Maar ik heb ook wel wat negatieve puntjes :). De opbouw is in eerste instantie heel mooi gedaan met een wat melancholische akkoorden wat later overgaat in een energiek en up-tempo dingetje. Tot daar allemaal prima. Maar op 2:14 begint gevoelsmatig het outro al, met een chorus en daarna de saxjes. Ik mis echt nog een heel refrein en misschien zelfs wel twee. Voor mij is de balans tussen intro, middenstuk en outro enigszins verdwenen.

Ik vind ook dat de vocals net even iets te hard in de mix zitten.

Maar: Prima samenspel tussen muziek en vocals die sowieso geweldig zijn en een absiolute meerwaarde geven aan de track. Dat klopt gewoon als een bus. Ook die meerstemmigheid is prachtig. Mix van het instrumentale deel is ook prima. Dus eeen heel goede track die in de opbouw (wat mij betreft dan) nog iets mist.
 
Ha Bob,

Misschien moet ik er in general nog even aan toevoegen. De structuur is mede bepaald door de woorden die ik het gegeven heb natuurlijk. :)
De uitdaging was ook om het meer een soort verhaal te laten zijn, zonder de geijkte patronen: verse>chorus>verse>chorus.. etc.

Als ik in wanhoop mijn laatste woorden uitspreek is er daarna nog slechts de sax die de laatste blues eruit gooit idd.. Misschien ook omdat er in sommige sitiaties gewoon niets meer te zeggen valt... vandaar deze keuze dus :)
 
Gijs en ook Patrick, mooi nummer (dat wisten jullie al) :okdan: feedback had ik al een keer gegeven :)

Maar even een vraagje/opmerking aan Gijs, als je dit wilt gaan uitbrengen op een klein internet label zijn ze volgens mij niet zo happig op het feit dat dit nu al openbaar is en ook nog eens vrij downloadable is (ok geen FLAC kwaliteit maar toch) Lijkt me jammer als je/jullie hierdoor problemen gaat krijgen.

Nu weer even repeaten gaat :D
 
De tracks die stiekem een 'ft MacGyverGear' bevatten zijn toch altijd wel de betere in de contests, vorig jaar ook al (Alpha You Know... wordt die nog afgemaakt? Die was echt enorm lekker)... Deze is wederom een toppertje, goede productie en ook gewoon mooie muziek.
 
al luister ik zelf naar totaal andere muziek, ik krijg het hier echt ontzettend warm van!
werp me ook terug in een tijd dat het leven toch wat menselijk was, wat zich ook uitte in de popmuziek van toen. 80 90er jaren?

(wat is het leven in ongeveer 30 jaar tijd veranderd en (vind ik persoonlijk) hard stroef koud en kill mechanisch geworden!)

de opbouw als concept een verhaal-lijn volgen snap ik maar ik heb net zoals Dr. Bob moeite met de opbouw en spanningsboog. Dit kan een keiharde hit worden als deze stijl door het jonge publiek nog wordt gevroten.
maar dan denk ik wel dat het toch in het traditionele jasje qua opbouw gegoten moet worden. maar dat is mijn kleine meningktje...

toevallig deze week ontdekte ik dat een van mijn problemen met muziek afmaken vaak is ,dat ik in een concept blijf hangen. een idee.
ideeën zijn zo te maken: een discobeat die lief en zacht begint en keihard eindigt in gabberhouse met Mozart stijl violen er over heen aan het einde.
maar soms is een idee op papier goed maar in de praktijk blijkt het toch niet te werken.
voor muziek geldt denk ik dat je door het tijds-element (heel belangrijk voor muziek. zonder tijdservaring was muziek een stuk saaier geweest) toch een soort verhaal moet vertellen. en in theorie kan alles een verhaal zijn maar als je luistert naar muziek dan moet het muzikale verhaal gewoon kloppen. de luisteraar meevoeren van A naar B. van het allereerste intro geluidje naar de allerlaatste eind fade-out zucht...

hoe leuk ook je concept idee is voor een song, track, lied..dat meezuigende tijdsverhaal moet er in zitten denk ik.

oei...ik zit op de blablabla stoel weer eens... veel succes met den Contest maar nog meer met die hit. hiermee kan je mensen weer blij maken ! :-)
 
alles klopt en ik vind het zeker mooi!

maar mijn stemmen gaan altijd naar de meer vrijere creatieve tracks die niet te zwaar steunen op
de noten en ritmes van bekende stijlen.
 
Ik vind het fantastisch klinken. Ik snap niet dat je niet al veel meer stemmen hebt. Mijn stem heb je in ieder geval.
 
Ja geweldig nummer. Verrast een paar keer op een aangename manier, en klinkt geweldig. Stemmen maar weer :)
 
Back
Top