MacGyverGear - Groove in the head

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Jaja.. zei ik net nog tegen Dr. van Lansberg ergens ik ga lekker luisteren en misschien een paar stemmen uitdelen.. dump ik nu zomaar, na wat heen en weer PBen met hem, 'n trackje in de contest. ::mega:

Ik ben heel veel muzikale ideetjes gestart dit jaar maar heb eigenlijk niet echt iets afgerond. Overal wil ik zang in stoppen en dan lukt het weer niet om 'n tekst af te maken.
Wel voor 'n paar collabs wat teksten weten af te ronden waarvan er eentje als het goed is ook gaat meedoen :)

"Groove in the head" is geïnspireerd wegens een ouwe taperecorder die ik ergens had gevonden.
De groef in de kop viel gelukkig wel mee maar vond de woordspeling wel leuk toch.. vandaar de titel dus :)
Ontstaan door wat partijtjes uit de 909 opnemen.. weer terug in het digitale domein.
Nog wat dingen opnemen.. beetje dubbelen.. je kent dat wel.. En al snel kwam er een lekkere groove tot stand.

Ik had voor de rest alleen een paar mono synthjes opgesteld hier en kwam daardoor al snel in een bepaald stijltje terecht :):):)

Gebruikt dus:
Computer met Cubase 5. Wat CB delays en TC VSS3 reverb.
NI Reaktor (doet aan het eind wat glitch-achtige fx)
909
Kawai 100f: funky basdingetje en 'n leadje)
Korg 700s: alle andere drum, percussie, fx noises, leads en basjes
Tape deck: Akai 4000DB (type zegt niks over het dynamisch bereik, want hij overstuurt best lekker) :D

:mega:
 

Attachments

  • Groove In The Head.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Return of the Zakmes *RAAR :D

Pat, Leuk dat je toch besloten heb om een inzending in te sturen :okdan:
Mokum 3 is weer compleet :)

Leuke track, deed mij in het begin een (heel) klein beetje aan the Prodigy denken (Everybody's in the place) Doet een beetje oldschool aan maar met een frisse twist. Like it

Welkom terug :kroon:
 
Ik snap niet dat je er dit jaar alweer bij bent. Alsof het hier zo leuk is.

Anyway, je weet wel zo'n beetje wat ik van al je tracks vind. Deze is anders dan ik van je gewend ben, en toch ook weer helemaal goed. Zit lekker in elkaar, zeker als je hem wat vaker gaat horen. Ik heb wel het gevoel dat de bass iets te nadrukkelijk zijn ding doet.

Mooi wat je met de akkoorden doet. En heel gaaf dat acid-achtige dingetje dat er op 2:34 in komt. Mix is zoals gebruikelijk weer prima. En natuurlijk is hij te kort :).
 
Thanx mensen :mega: En vooral Hill bedankt voor de after-edit enzo :)

Hij is wat kortig idd.. zat net naar een tripje van 8 en halve minuut te luisteren en dat was voor sommige te lang. Hier niets te klagen.. bij mij bent u zo klaar :)

Het idee is gisteren dus spontaan ontstaan doordat ik tijdens een PB consult met de forumdokter aan het zoeken was naar een mogelijke kandidaat voor de contest. Dit is em dus geworden.
Dacht eigenlijk dat ie langer was maar het is best lang terug dat ik em maakte...
Mocht het iets tekort zijn.. kan ie gewoon nog 'n keer gedraaid worden.. kost niets extra :mega:

Edit: Zie nu ineens een bericht :D

Dag dokter, ben toch wel blij dat ik het advies "doe het gewoon" heb opgevolgd. :) Er lijkt wel wat veel laag in te zitten idd.. maar dit was het beste wat ik in korte tijd nog even kon realiseren..
Ik vrees trouwens ook dat de andere kandidaat, die met de Wurlitzer niet zo heel erg hoog synth gehalte heeft, gezien de toeters en de vele Wurli partijen.
En wat betreft de deelname.. tja :D was er nog bier?
 
Laatst gewijzigd:
Het begeleidende verhaal ging naadloos over in de muziek
en ik snap wel dat de keuze hier op viel want hij is funkie vers!
 
Thanx voor de feedback mensen. :mega:

Ik ben het ermee eens het hoge HP resonance bliepje wat storend kan overkomen. De track heb ik ergens halverwege het jaar in deze versie gepost.. (@PWM: dat is ook waar jij gehoord hebt waarsch ;))
Toen iig geen klachten gekregen over het hoge resonance dingetje anders had ik er natuurlijk wat aan gedaan :D.
Heb geprobeerd zoveel mogelijk gebruik te maken van de fx geluiden in de korg 700 omdat een 909 ook maar een 909 is.. en het toch nog een beetje aan te vullen qua drums. :)
 
ik ben alle muziekjes aan het afluisteren en kies de genomineerden voor mijn stem.
deze is bij deze ook meegenomineerd en wordt nogmaals beluisterd straks

een Dingentje: er zit een hele hoge schele pinkel in. een soort belletje ofzo..die doet echt pijn aan mn kop!
tophoge frequenties kan je beter niet te horen auw!
 
klinkt heel erg oldskool house 93/94 toen het een beetje los ging qua mix tussen verschillende stijlen.
mooi mixplaatje voor in een mix ook en had zelf gekozen voor een langere opbouw, je gaat te snel waardoor het meer als een nummer klinkt dan als een plaat als je begrijpt wat ik bedoel.
vooral het begin kun je lekker mee spelen door het lang wat duister te houden door die bassline en langzaam met wat geluiden en priegels (die je later wel weer mooi in de track hebt zitten) hier en daar opbouwen naar het open stuk met de strings en het lekker laten lopen. 6 minuten mag best.
mijn stem heb je, heel goed gedaan!
 
Dank voor de feedback en de votes..

Het was een van de weinige trackjes die ik heb weten af te maken dit jaar.. :)
Hij komt voor sommigen weer iets te traag op gang en voor anderen mag het nog wel langer duren.. ik denk dat ik dan een mooie middenweg heb gekozen.. of niet? :D

Ik kan het begin misschien wel iets oprekken en spannender maken en het laatste deel nog wat verder uitwerken... 3 minuten is idd vrij kort daar heb je wel een beetje gelijk in Ammer.. ;) btw.. ik voel nog niet echt iets van je stem als ik de OP bekijk :engel:
 
Back
Top