Richie Summers - Only Robots

Riky-D

No need 4 drummers.
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
1.085
Mijn inzending van het jaar, Only Robots.
Ik maakte dit nummer vorig jaar ergens, het was een opdracht voor de avondles "elektronische muziekproductie" die ik toen nam.
Het nummer werd op 2 avonden gemaakt en later wat verder gemixt.

Je hoort een drumtraks, een sh-2, juno-106, svc-350 en wat effecten.

Ik hoop dat jullie hem kunnen smaken :biertje:

Grtz en succes allemaal!
 

Attachments

  • Only Robots.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 145
Lekker funky! Vind het eerste stukje waar het robotstemmetje erin komt erg geslaagd, maar vanaf waar hij blijft hangen/herhaald en omlaag gaat vind het niet zo mooi. Dat stoorde mij. Verder vind ik de track echt heel erg leuk gedaan, met die bliepjes enzo. Ik zat te swingen op mijn stoel!
 
Wat ik grappig vind is dat hele track inderdaad een heel robot-achtige sfeer heeft.

Het begint heerlijk funky (zoals Krek ook al aangaf). Ik verwachtte wel iets heel anders dan er uiteindelijk kwam :). En dat vind ik ook wel weer mooi, onvoorspelbaar. Die vocodor is heerlijk gemixed. Geinig trekkie.
 
:) en nogeens :)

Wat kan muziek toch doen met je stemming.. zat net naar een ambient track te luisteren en voelde mijn hartslag zodanig dalen dat ik wel door moest naar een oppeppertje :okdan:

Erg lekker dus :) Lekkere vrolijke leadjes.. en erg geinige vocoder partijtjes. Leuke track :mega:
 
Hoi Riky-D,

Dit doet me denken aan Air, Daft Punk en dat soort muziek.
Ik ben zeker een fan van vocoder en delay/ms.
Ook heel leuk dat de pitch bewoog.
Netjes gedaan met die tools denk ik maar.
Tenslotte voor de buis past zeker bij satirisch programma als die er nog zijn :P

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
lekker man alleen erg jammer dat veel sounds "te vroeg"komen beetje off beat, maar top trackje vind alleen de vocal zelf niet veel maar das een kwestie van smaak, me stem heb je wel!
 
Als liefhebber van analoog en vintage geweld kan ik het wel waarderen. Maar tis wel een beetje silly als nummer, en toch ook ergens wel weer cool..lol.
 
Back
Top