Timecop1983 - Dreams (feat. Dana Jean Phoenix)

Timecop

Preset Manager
Lid sinds
22 mei 2003
Berichten
1.431
Locatie
Somewhere in the vast nothingness of space...
Hierbij mijn inzending van dit jaar. Een beetje laat, ik weet het, maar ik zie nu pas dat er weer een contest is!

Dit is een track van mijn album Journeys uit juni 2014 samen met de zeer getalenteerde en muzikaal begaafde Dana Jean Phoenix. Muziek komt van mijn hand en de stem is van Dana Jean.

Ik weet dat ik qua mastering nog steeds veel te leren heb!
 

Attachments

  • Timecop1983 - Dreams feat. Dana Jean Phoenix.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 126
Inderdaad goed gedaan! Mooie productie, de vocaal is ook erg fraai. Het is niet mijn smaak, maar deze kwaliteit kan ik zeker waarderen.
 
Vorig jaar had je ook al zo'n lekkere '80's sound. Dit is echt een prettig stuk muziek. Ik moet meteen denken aan een soundtrack voor een film met de Brat Pack. En die vocal is inderdaad heerlijk!

Over de mix: je kick lijkt regelmatig je bass en een deel van de synths weg te drukken. Da's best jammer (tenzij het opzettelijk is natuurlijk, dan vind ik het gewoon geen goede keuze ;)).

Je drumtrack had naar mijn smaak ook nog wel iets spannender gekund, maar dat neemt niet weg dat dit gewoon een heel goede track is (op de allerlaatste maat na dan :D).
 
Yeah.. dees heb ik al vaker gehoord ;) Mooi :okdan:

Doordrenkt met 80's sounds erg prettig.. mooie vocals... fx en dito productie.. :)

Voel em helemaal.. prettige journey.. ik ga mee :mega:
 
Ik ben wel fan van al die 80's dingen, al vind je dit soort tracks wel vaker tegenwoordig.
Kwa originaliteit vind ik hem niet echt mega, maar hij is natuurlijk wel erg goed gemaakt!
Toch wel professionele sound en vocals zijn echt top, de kick pompt net iets te veel naar mijn zin en de reverb van de snare kan een lo cut filter gebruiken...

Heel goede inzending!
 
Er is maar één ding dat me door de jaren 80 heen heeft geholpen....
Maar verder natuurlijk wel gewoon een goede song met, zoals inmiddels umaniem hier besloten: sterke vocals.
 
De zangeres is inderdaad erg goed! Op dit moment is weer een track met haar in de maak!

Maar ik weet dat de mastering en de compressie van de track zeker niet perfect is. Ik doe mijn best! :)
 
superLeuk .. heb een beetje cassettebandjes gevoel bij de mix.. maar das ook wel erg retro. het klinkt warm.. :| tja hoe klinkt warm.
 
superLeuk .. heb een beetje cassettebandjes gevoel bij de mix.. maar das ook wel erg retro. het klinkt warm.. :| tja hoe klinkt warm.

Dat cassettebandjes gevoel kan kloppen! Heb het album ook op cassette uitgebracht! :)
 
Back
Top