Sensory++ - Life

jegelie

EM hobbyist
Lid sinds
29 mei 2008
Berichten
38
Locatie
Dilsen-Stokkem
Om effe bij te komen van al dat synth-geweld, hier een rustiger trackje :engel:
Ambient geluiden van achter de schutting bij mij thuis.
Van het epische album "Planet".

Enjoy!
 

Attachments

  • 2. Life.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 126
De noises maken dat deze track spannender is dan de, i.m.o, vaak maar door kabbelende ambient tracks. Goed gedaan.
 
Sommige stukken vind ik heel erg goed. En dan met namen de progressies die ik hoor. Maar voor mijn smaak gebeurt er te weinig in deze track, zeker voor de lengte. Prima voor tijdens de yoga of de meditatie. Dan dan weer wel :).
 
Mix is heel ruimtelijk.. al vind ik sommige fx sounds net iets te hard.
En het baslead geluid @3:26 bv had er iets mooier uitgekomen met wat minder reverb, of iets minder wollig klinkend..

Hoeveelheid reverb vind ik her en der ook iets teveel van goede.. maar dat is slechts mijn mening natuurlijk.. ben er zelf altijd nogal karig mee krijg ik vaak te horen :)

't Is niet echt mijn mijn favo stijl dit.. maar muzikaal gezien erg lekker, begint ook heerlijk relaxed... akkoordjes bouwen mooi uit.. mooie variatie thema's ook.. :mega:
 
Thx, MacGyverGear, dit zijn kritieken waar ik iets mee kan :)
Ben persoonlijk fan van spacey reverbs - maar heb inderdaad ontdekt dat dit niet op alle geluidsapparatuur (vooral de duurdere!) goed uit de verf komt. Da's nog duidelijker te horen op het nummer Exoplanets van hetzelfde album...
Maar ik ga mij binnenkort verdiepen in convolution reverbs. Misschien dat het dan beter wordt, in plaats van met deze matrix reverb...
 
Ik houd er wel van. Misschien ergens een 'twist' om iets te laten gebeuren. Mag best vind ik.... Heerlijk relaxed, dat zeker!

RFB
 
Ben persoonlijk fan van spacey reverbs - maar heb inderdaad ontdekt dat dit niet op alle geluidsapparatuur (vooral de duurdere!) goed uit de verf komt. Da's nog duidelijker te horen op het nummer Exoplanets van hetzelfde album...
Maar ik ga mij binnenkort verdiepen in convolution reverbs. Misschien dat het dan beter wordt, in plaats van met deze matrix reverb...

Het belangrijkste muziekinstrument binnen ambient is volgens mij de reverb ! De beste die ik tot nu toe heb gehoord was die 'standaard' van Ableton. Reverbs van een Novation synth, mijn audio interface, de Ableton convulsion, Abience VST . . . ik kon er geen mooie klanken uit krijgen. Ik ben heeel nieuwsgierig naar de Lexicons, en vooral ook de Strymon Big Sky.
 
Back
Top