Brunorc - Astral awakening

Eerste indruk, heel mooi. Mooi akkoorden, fijne progressies en een prima opbouw. De manier waarop de kick erin komt, vind ik wat "onduidelijk". Hij is niet direct als kick herkenbaar en dat leidt voor mij wat af.

Die piano klinkt trouwens uitstekend zeg. Die wil ik ook wel :).

De lead zou van mij af en toe wel even uit mogen. Die gaat op een gegevens een beetje "zeuren".

Los daarvan gewoon een prima compositie.
 
Ik kijk nu toch weer wat er al gezegd is en dat wil ik niet :D Ik had met de kick.. de lage druk die ritmisch opkomt zetten minder problemen :)
Wel vond ik het wat lang duren voor er rond 4:25 een break kwam. Het bouwt wel op een mooie manier maar toch vind ik het thema, ondanks dat het met complexe akkoordstructuren in elkaar is gezet wat gaan vervelen.. het geeft me ook een beetje een klassiek/musical-achtig gevoel en daar hou ik helemaal niet van :D

Volgens mij zijn de meeste dingen wel live gespeeld.. het leeft wel qua spel.. da's goed te horen :okdan:
 
Dit zit muzikaal en muziek-technisch gezien denk ik wel goed in elkaar, maar op de een of andere manier pakt het me niet echt. Het is denk ik niet het soort progressies en melodiestructuur die werkt voor mij.
 
Back
Top