RFB - Zazu

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Dag allemaal!

Leuk om weer mee te doen! ik heb al weer mooie dingen gehoord tussen de 2014 inzendingen! Vorig jaar met 'Downtown' me op mooie, complexe akkoorden en harmonie toegelegd, nu wat simpeler en dichter bij mijn muziekhart: een eenvoudige ambient track waar de sfeer en opbouw het moet doen... Ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast fijne dagen en een goed 2015 voor iedereen!

RFB



Gebruikte spulletjes: Nord Piano 2, JV1080 (voor de walvisjes in Zazu...), EX5, Z1, Triton en CR78 alles draaiend op G5 met Logic 8.
 

Attachments

  • zazu.mp3
    5,5 MB · Bekeken: 154
Mooie inzending, doet me een klein beetje denken aan Aphex Twins - "Avril 14th" imo mag de piano wel iets meer een verhaal hebben in het geheel en na 3.33 gebeurt er imo ook iets te weinig.
Zit wel heel veel potentie in het geheel dus :okdan:
 
Dank heren! De track moet het meer van rust en subtiliteit hebben dan van spektakel. Einde iets te rustig wellicht?

RFB
 
Oioioi, alleen dat intro zou ik al een uur achter elkaar kunnen horen. En dan die licht gedetunede pads erbij... Die delays...

De hogere noten van de piano missen wat hoog naar mijn smaak. Voor de akkoorden is het prima hoor. De vocals zou ik wat laag uit halen. Die sub die erin komt, doet het ook erg goed. Die lead mag wat meer reverb krijgen. Op het stuk zo rond 3:40 morgen de drums er ook nog wel even uit, en dan alleen weer die mooie akkoorden. En het slot kan natuurlijk niet zoals je het nu hebt gedaan he D:. Bijna een minuut alleen de drums en dan een fade out?? Dat kan beter.

Desalniettemin is dit (ondanks de wat wollige mix en de punten die ik hierboven zo lekker ongeordend heb genoemd), samen met een andere track, met stip de mooiste die ik tot nu toe heb gehoord :okdan:.
 
Veel dank voor het luisteren, de complimenten en de suggesties! Daar kan ik wat mee! Vooral mixsuggesties zijn zeer welkom. Dank Dr. Voor uw lovende woorden! Mijn vakantie wordt er nog beter van. Rond oud en nieuw ben ik weer thuis en ga ik eens goed voor de inzendingen zitten. Groet vanuit een zonnig Italie!
 
Dank Dr.! En als jij me dan eens kunt leren hoe ik mijn mixen minder wollig kan maken, ben ik helemaal het mannetje! Misschien minder met de koptelefoon? Fijne jaarwisseling! Pas op met het vuurwerk! Schadelijk voor ogen EN oren! RFB
 
Hmmmm, hoe zorg ik ervoor dat er meer forumleden komen luisteren?


veel SFleden gaan pas luisteren tegen het einde van de uiterlijke stemdatum, dat is mijn ervaring...
dus heb geduld.
 
Ik heb begin vond ik het raar maar na een poos is het genieten. Deed me denken aan 'lady in red' van Chris de Burgh,(tja mijn DJ oren zeker) mss komt dat enkel door bepaalde geluiden, is als compliment bedoelt :-D
 
Dank voor de reacties, complimenten en stem! Lady in Red is geloof ik ook met de CR78 gedaan, weet het niet zeker. Is wel karakteristieke sound. Was altijd al gek op in the air tonight van phil collins.. Dus toen Leo een CR te koop had staan, heb ik niet geaarzeld. Daarna midi interface gekocht in Tjechie. Loopt als een trein.

En wat dat geduld betreft, daar heb je gelijk in. Ook ik beluister en herluister de meeste inzendingen pas na sluitingsdatum. De meeste, want toch werkt het wel positief als er veel over je track wordt gesproken en ben ik (onterecht) nieuwsgieriger naar de tracks met veel reacties....


Grt! RFB
 
Back
Top