Hybrid Humans - Terminate and Stay Resident

rdilago

Ouwe rot
Lid sinds
30 mei 2009
Berichten
1.712
Locatie
Leek
ik doe gewoon weer mee ongeacht de resultaten uit het verleden ;-)
 

Attachments

  • Hybrid Humans-Terminate and Stay Resident-SynthforumNL_Contest 2014 Entree 256kB MP3.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 149
Ongeacht de resultaten uit het verleden is dit gewoon een dikke track! Je gebruikt veel samples om een verhaal te vertellen, hetgeen niet mijn keuze zou zijn. Maar goed, dat is een keuze en het resultaat is interessant om naar te luisteren.
 
bedankt! werk graag met samples uit films en documentaires. het uitzoeken alleen al is veel werk maar geeft ook weer inspiratie. Overigens de enige track die ik afgemaakt heb dit jaar. Volgend jaar wil ik toch weer meer gaan doen oa in deze stijl.
 
Lekker 80s filmgevoel.
 
Er zitten leuke elementen in deze track, het gebruik van stem samples is wel tof, en past goed bij de sfeer. Maar het voelt een beetje te veel als losse elementen, dat is jammer. De bassline loopt niet helemaal lekker voor mijn gevoel. De pads zijn wel gaaf.
 
Op zich vind ik het een mooi nummer en baslijn klinkt vet, maar is het de bedoeling dat hij niet synchroon met de drum loopt? Ik vind dat jammer, het geeft me een ongemakkelijk gevoel. De documentaire samples vind ik leuk (zie ook mijn eigen inzending :)).
 
Laatst gewijzigd:
Ik sluit me aan bij de twee bovenstaande commentaren voor wat betreft de bass. Da's jammer want ik denk dat het veel mooier zou zijn als hij wel sync/hroon loopt. Want het geluid is wel heel erg lekker hoor.

Verder voor mij wel een actueel thema. Na MH17 heb ik mezelf enigszins verdiept in de psyche van de conspiracy theorist. Dit verhaal past daar prima bij.

Sfeer is erg lekker en fijn on topic. Vaag en suspenseful.
 
Tsja, syncen van ARP basslines vd Access Virus Polar in Ableton, blijft toch een probleem. Kan soms helemaal misgaan. een grrot probleem.
 
Jammer van die basline.. ik hoor wel een parallel tussen de drums en de baslijn geloof ik maar het luistert een beetje lastig.. al leek het iets verderop wel weer in sync te lopen :)
Daar doorheen prikkend vind ik em wel goed in elkaar zitten mooie sounds. opbouw.
Stemmen ook gaaf gedaan.. sommigen wel net iets buiten de mix liggend., maar de stemmen met fx zijn wel cool gedaan :)
 
Al met al een gave track, maar de timing van de baslijn is inderdaad wat apart en de drums vind ik een beetje aan de saaie kant. Het nummer heeft wel wat weg van oude Front Line Assembly-nummers. :biertje:
 
Front

Front

Scrape, dank voor je feedback
ook uit omgeving Groningen? zijn we elkaar nooit tegen gelomen dan? tijd voor een :mega:
anyway FrontLine Ass. daar is het inderdaad op ge-ispireerd, grappig dat dit in ieder geval herkend wordt.
 
ik gebruik juist graag samples omdat ik van Fron Line Assembly hou en Front 242 (maar vooral Depeche Mode en Gary Numan)
en gezien ik zelf niet kan zingen is het erg moeilijk om alleen maar instrumentale nummers te maken. Er moet toch af en toe eens een vocal op wat voor manier dan ook bij.
 
Hoi Rdilago,

Inderdaad een spannende track met de gebruikte samples.
Knap om de gesprekken 'on the beat' (pitch/offset) te krijgen.
Misschien past de basslijn als sample beter met de sync van
de gebruikte apparatuur.
De titel vind ik het mooiste, heb je soms ook een digitale graffity
verleden met programmeren in TASM, TLINK, (EXE2BIN), TD?

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
nee, niet met die programmers wel iets met bv de Z80 en daar is de titel inderdaad op gebaseerd.
leuk dat dat herkend wordt.
nu hoop ik maar dat ik hiermee toch wat meer stemmen krijg dan die 2 van de afgelopen jaren ;-)
 
Back
Top