Black - Wonderful life (Elkuefo bootleg ft. Saxophonic)

elkuefo

Stamgast
Lid sinds
28 juni 2013
Berichten
145
In de bijlage mijn track voor de contest 2014. Dit keer niet zoveel synth werk, maar wel een leuke track!
Ivm de grootte is de mp3 op 192 kbps in de upload gezet. Voor een download op 320 kwaliteit, kun je terecht op mijn soundcloud.

Groetjes,
Elkuefo
 

Attachments

  • Black - Wonderful life (Elkuefo bootleg ft. Saxophonic) 192.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 165
Zeer goede productie, maar m.i. toch een wat rare keus om een cover in te zenden. In ieder geval succes gewenst.
 
Gitaartjes zijn wel lekker gedaan.. begeleiding is ook wel lekker. :mega: Vind alleen dat de piano het afentoe een beetje te cheesy maakt..
Misschien dat ook, die accenten op de achtste tel die het ook in het origineel gespeeld zijn, iets minder compatibel is voor een track in deze stijl..

Zang is wat statisch maar klinkt goed verder.. en idd het origineel kennende, en ooit nog op LP gekocht en grijs gedraaid hebbende, straalt daar nou ook niet heel veel emotie vanaf.

Ik had die shakers aan het eind trouwens weggehaald.. dat gitaartje alleen was volgens mij mooier geweest... maar goed, keuzes..:)
 
@Riky, wat bedoel je met braafjes? Ben benieuwd naar je tips om het minder braaf te maken, dan kan ik daar eens mee experimenteren. Thanks!
 
Leuke track leuk gespeelt, alleen wat corny geluidjes waardoor het gedateerd gaat klinken.
 
Klopt helemaal en doe het je zeker niet na maar mij persoonlijke smaak iets té "gelikt". Doet me een beetje denken aan van die workstation keyboards waar van die voorgeprogrammeerde nummers in zitten voor demo, deze kloppen ook muzikaal gezien maar missen naar mijn idee iets. Succes met de inzending in ieder geval
 
Dank voor de feedback, ook al zou ik graag wat anders horen. Daarom is dit forum zo mooi, eerlijke feedback! Toch wil ik vragen of jullie iets specifieker kunnen zijn, gezien de laatste 2 berichten gaat het om de afwerking en de feeling. Wat missen jullie daarin?
 
ik hoor weinig samenhang tussen de instrumenten en klanken. de mix klinkt in totaal
alsof elk instrument inclusief de zang los staat van het geheel en op de voorgrond wilt staan

het is ook nogal droog( geen galm en ruimte) en misschien te strak/rigide ingespeeld. wat het die demo ut een yamaha-gevoel geeft.
 
Back
Top