Payt - Sidus Candidus

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier mijn bijdrage voor 2014/2015. Het is een nummer in de klassieke synth-traditie, en leek me daarom dus geschikt voor het SF contest, naar mijn oordeel. Het is een lekker wegdroom nummer. Verwacht dus geen heftige beats, maar laat je een beetje meekabbelen op de stromen van de synthklanken.

Gebruikte synths zijn:

Drums: Roland TR-8
Strings: Xils Labs V+
Synth-horn en E-piano: Memorymoon ME80
bas, lead en arp: Roland system 1 met SH-101 plugout
Lead 2: Arturia Microbrute
Lead in B-deel: Moog Little Phatty
Rhodes piano: Jupiter 80
 

Attachments

  • SidusCandidus SFC(2).mp3
    8,5 MB · Bekeken: 156
Thanks Dr.. Je kan het ook nooit iedereen naar de zin maken he ;)
 
mooie productie, denk Vangelis invloeden te horen
shortlister!
 
De synthlijnen zijn erg gaaf. M.i. wel jammer dat de drumpartijen toch erg "loopje loopje" zijn.

Dank voor je commentaar.. De drums zijn inderdaad een TR-8 loop. Ik had het nummer eerst helemaal zonder drums gemaakt, totdat ik het een keer afspeelde terwijl de TR-8 nog aan stond en begon mee te lopen. Ik vond het lekker klinken en heb het gelijk opgenomen as is, en naderhand nog een beetje geknipt en geplakt op bepaalde punten.
 
Niet echt mijn smaak, maar heb er toch met plezier naar geluisterd.
Vind bijvoorbeeld het leadgeluid in het begin, de synth Horn? (komt later ook nog weer terug) niet mooi. Maar dat ligt misschien meer aan mij.
Het is wel echt zo'n nummer waardoor je beseft dat je gewoon meer muziek moet maken met hardware...
 
Een bepaalde melodie gaat wel heel dicht aanleunen bij een Vangelis nummer, weet niet echt welk...
Ik vind het heel sterk gemaakt, al lijkt het wel of er hier en daar een nootje wringt.
Ik herinner me ook die funky tracks van je, je bewijst met deze wel van meerdere markten thuis te zijn, al ben ik zelf eerder funk liefhebber.
Al bij al; uitstekend werk!
 
Helaas is deze stijl niet echt favoriet bij mij..doe mij maar die funk dingen hehe ;)

Toch vind ik de harmonieën en sounds wel erg mooi.. de mainlead klinkt heerlijk vind ik. oke 't Is geen Yammie CS sound.. maar nearly close :mega:

Er zit idd een akkoord ergens, of een basnoot die het wat eh.. ja, jazzy maakt. :)
 
lol ok volgende keer weer funk.. maar voor nu heb ik ff dit nummer, dus hopelijk kunnen mensen er naar luisteren voor wat het is, inplaats voor wat het niet is ;)

Datgene wat als jazzy en een beetje raar ervaren wordt is waarschijnlijk het volgende: Het basisschema bestaat uit Gm, Fm, Cm/D# en dan Em/B. Die Em past eigenlijk niet in de toonsoort D# waar de rest in zit, en klinkt daardoor 'jazzy'. Ik vond het erg lekker klinken. Op de en of andere manier hou ik er altijd van om met toonsoorten te rommelen. Het B gedeelte gaan dan ook weer naar een andere toonsoort (C#) en bestaat uit D#, C#, D#, G# (x2). Op zich niet zo spannend dus, maar het geeft wel een lift vanuit het voorgaande.

En ook bedankt voor alle commentaren tot zo ver.. altijd leuk om te zien hoe mensen mijn muziek ervaren
 
Laatst gewijzigd:
lijkt ook op het sfeertje wat Pink Floyd soms heeft

of beledig ik je nu in het diepst van je hart?


genomineerd voor een stem!
 
Dank voor de commentaren en de stemmen tot zo ver mensen :)
 
lijkt ook op het sfeertje wat Pink Floyd soms heeft

of beledig ik je nu in het diepst van je hart?


genomineerd voor een stem!

Nee zeer zeker niet. Ben wel een liefhebber van PF, hoewel dit meer geinspireerd is door wat synth-klassiekers (Kitaro en Vangelis, vooral)
 
Back
Top