Lucas - Phonk Trak

luvano

Lucas
Lid sinds
14 januari 2006
Berichten
137
Locatie
Noord Limburg
Hoi allemaal.

Ik heb na enige twijfel toch ook maar besloten mee te doen en heb voor de contest een nummer gekozen wat al wat langer op de plank lag.

Bij lange na niet zo goed als de rest van de, soms echt geweldige, inzendingen maar wie niet waagt die niet wint.

Gear op track: TR-909, Novation Drumstation, Juno 106, Yamaha CS1X, NordRack 2, Vermona DRM1 MKII, Electrix Vocoder, Electrix filter factory, Aphex C2 exciter, Aphex compressor, SPL Vitaliser, Digitech TSR24-S fx, Spirit studio 24-8
 

Attachments

  • Lucas - Phonk Trak.mp3
    7,8 MB · Bekeken: 158
Je doet toch iets goed hoor met deze track. Zat stiekem, zonder dat ik er in eerste instantie erg in had, mee te knikken met het koppie. De groove zit dus wel goed. En ook hier hoor ik weer die fijne deep akkoordjes. Ik vind je acid lijntje na verloop van tijd wel mooi geweest om eerlijk te zijn. Die is vrij repetetief en gaat de hele track door. Zo blijf je dezelfde hoeveelheid energie houden, terwijl het me ook prettig lijkt om even rust in te bouwen. Als je dat oplost, is het voor mij echt een dikke track!

En waarom twijfelen om mee te doen? Eerste keer? Is toch geweldig man! :)
 
Je mag jezelf wel wat meer credit geven hoor :)
Enige puntje dat ik heb en dat is dat het in mijn opinie wat langzamer mag want dan zou dit echt heel dik kunnen klinken (beetje Synwave records) met dikke diepe 909 bassen.

Al met al mooie inzending natuurlijk.
 
Dank je voor jullie reacties en opbouwende kritiek!

De track is gewoon te lang maar ik wilde hem insturen zoals ie was en er niets meer aan editen voor de contest om een zo eerlijk mogelijk oordeel te krijgen. Ik luister dit nummer graag achter het stuur van mijn auto wanneer ik op de snelweg zit in Duitsland...
Je luistert hier heel basic naar een 16 maten groove die dmv muten/unmuten/effecten toepassen een "live" jam oplevert. Heel erg Old Skool dus, wat ook de bedoeling was

Ik sta open voor verdere suggesties/kritieken !
 
Basis van deze track is prima, maar duurt inderdaad te lang. Na de break rond 3 min hoopte ik voor iets diks er bij, een zware subbas of zo. Verder wel lekker hoor.
 
Lekker voor op de snelweg! Maar iets meer ontwikkeling in de track had idd wel gemogen.
 
Dank je !

Ik wil na de contest alle kritieken en suggesties verwerken in een remix van deze track.
Laat maar komen dus jullie opmerkingen.
Heb verder eindelijk zelf tijd dit weekend om de andere inzendingen verder te beluisteren en mijn bevindingen te posten:engel:
 
in de basis een goede track, mis wat mid en laag, klinkt wat leeg
 
Lekker.. lekker :) Ik dig dit wel.. doet op 'n prettige manier een beetje oldskool aan.. lekker die mellow-achtige sounds die langzaam soort stabs worden en die acidline..
Mag wel iets meer variëren maar het trippy repeterende is ook een beetje inherent aan deze stijl natuurlijk.

Gek genoeg heb ik dus geen probleem met dat ie te langdradig zou zijn.. maar 'k heb wel prettige herinneringen aan deze stijl :)

Lekkere track dus :okdan:
 
Ik krijg wel de neiging, dan maar af en toe zelf, met de eq te gaan rommelen
Mist nog wat diepgaandere tweakjes
maar verder lekker bodempje hoor!
 
Tof! Ben wel benieuw hoe het geheel nog extra groove kan krijgen als je er nog een sub-laag bassline onder weet te plakken. Ik voel de kick wel maar de bas niet voldoende naar mijn smaak en dat is zonde!
 
De track is gewoon te lang maar ik wilde hem insturen zoals ie was en er niets meer aan editen voor de contest om een zo eerlijk mogelijk oordeel te krijgen. Ik luister dit nummer graag achter het stuur van mijn auto wanneer ik op de snelweg zit in Duitsland...
Je luistert hier heel basic naar een 16 maten groove die dmv muten/unmuten/effecten toepassen een "live" jam oplevert. Heel erg Old Skool dus, wat ook de bedoeling was

Dit is een van de weinig tracks waarbij het volume meerdere malen omhoog gekrikt werd ! Die speakers hebben hier op hun donder gekregen. Ik ben niet vies van langzame/minimale progressie; luister veel naar vage ambient, lome dub, of monotone death-metal.

Gewoon lekker je eigen ding blijven doen !
 
Back
Top