SB-SIX - Protagonist

Daar kan ik me best in vinden, ja.. :)

Vooral die sound zo dik. Hoe de ne*k doen jullie dat toch?!

Thanks man! Hmm, ik kan niet spreken voor iedereen, maar ik doe met name:

- focussen op het bronmateriaal, dat moet al goed zijn. Niet settlen voor "net-niet" samples en synths. Ik maak vaak mijn geluiden/percussie zelf mbv (analoge) hardware. Ben ervan overtuigd dat het vaak ook met softsynths kan maar kost wat meer werk imho.
- Daarna niet te veel fx erover. Beter 1 goede delay/reverb dan een chain van allerlei fx die misschien onderweg toch je sound ietsje dunner maken. Niet teveel EQen, bij iedere EQ boost kan er phasing optreden wat je geluid dunner maakt.
- Dan het mixen, alle levels en panning goed zetten van ieder kanaal, overbodig laag uit alle niet-bass kanalen halen, zorgen dat nergens iets clipped, ook niet tussen fx onderling
- Daarna mastering. De pieken eraf snijden mbv multiband compressie, dan dit voeren aan een limiter om het naar "normaal" loudness nivo te tillen.

Geen idee of er nog nieuwe dingen voor je tussen staan maar hoop dat iemand er wat aan heeft :)
 
Vooral je laatste punt is voor mij nieuw. Niet zozeer als informatie maar meer als te ontdekken wereld..
Bij mijn volgende track ga ik maar eens 'echt' 'masteren' :)

Kom ik je/jullie, op ons mooie forum dan wel weer mee lastig vallen! ;)

Is goed, mastering kan een hoop verschil maken idd, zolang de bron al goed is. Het is niet iets wat je met een preset kan doen, want iedere track is anders, dus het is een hele goeie zet daar meer in te verdiepen. Succes!
 
Hoi SB-SIX,

Geinig dat zo'n (bij mij) wormhole bass wobble heet :eureka:
Mooie accoorden en melodieen verderop.
De gebruikte geluiden vallen zeker in de smaak.
Het verloop van de track is ook ok, goed gedaan.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Heerlijk nummer, mooie mix, fijne geluidjes. Het beste nummer met een wobble bas dat ik tot nu toe gehoord heb ;)
 
Back
Top