Mind Matrix - The Second Dive (dub version)

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
zoals een aantal van jullie weten en hebben opgemerkt wellicht ben ik al een tijd niet echt meer actief in de muziek, dit heeft te maken met mijn gezondheid.

Ik hoop op betere tijden en die zullen er ooit denk ik ook wel weer komen, het is een groots gemis in elk geval. Ik heb nog wel een inzending voor de contest die dit jaar nog gemaakt is.
Dubtechno it is, ik hoor van jullie!

Used tools: modulaire koffer, jx 3 en 8p, een SE1, korg tape echo en wat verbs en fx uit ableton zelf.
 

Attachments

  • Mind Matrix - The Second Dive (dub version) arrangement mix.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 160
Heel dikke track Ammer, zoals ik van je gewend ben. Alles klopt gewoon!

Klote van je gezondheid man en ik hoop inderdaad dat het op termijn wel weer mogelijk is om met muziek aan de slag te gaan. You know.
 
Dat was weer een mooi stukkie van je Ammer, heel dik.
Nu ben ik "overall" toch al erg gecharmeerd van jou plempsels, deze mag er ook weer wezen.

Wederom sterkte met je gezondheid.
 
Ik hou wel van dit soort muziek. Het klinkt lekker "machinaal", ik weet eigenlijk niet waarom. Het doet me ook denken aan een vriend van me die overleden is. Hij had ooit eens 5 CDs gedownload met dit soort muziek.
 
Na 1 seconde wist ik dat ik deze track top ging vinden. Heerlijke dubtechno sfeer, toppie tape echo. Alleen nog ff Paul St. Hilaire voor een vocaaltje vragen :D.
 
dank voor de feedback allen! ja ik woon in de bijlmer, een gelijke zou ik hier moeten kunnen vinden :)
 
Yo ik vind hem tof.
 
Lekker trackje hoor. Er zou van mij nog wel iets meer mogen gebeuren, maar wat er gebeurt, is in ieder geval vet o.k. Doet me wel denken aan Code9 (en dat is een compliment).
 
heel fraai, ik denk dat men nog onderschat hoeveel werk het nog is geweest deze track te maken. er lijkt opzich niet zoveel spannends te gebeuren maar er zitten veel nauwkeurig gekozen delays in.
 
ik heb het best wel laten gebeuren zeg maar in deze track, me laten verrassen door de onvoorspelbaarheid van de apparatuur. veel heb ik alleen al gewoon kaal door de tape echo gehaald voor de versterker alleen al. de kick en baslijn kwam er gewoon heel drukkend en subby uit zonder te overdrijven. de boel lijmen en het er zo uit laten komen was denk ik het moeilijkste in het proces.

qua delays gebeurt er best veel inderdaad en daardoor verveelt de track voor mij ook niet. ik zou ook nooit zomaar elementen toevoegen omdat als je goed luistert, en je voelt hem echt, je hem ook helemaal af kan luisteren zonder dat het verveelt.. het zijn die hele kleine nuances en ruimtelijke verschillen, gek genoeg zijn er niet heel erg veel versies en tweak momenten geweest.. het was meteen raak (je herkent het als muzikant als je in dat proces zit)

basic channel, maurizio, m-series, rhythm&sound zijn grote inspiratiebronnen geweest voor mij ..loop niet voor niks met een basic channel logo tattoo rond :)
zodoende ben ik wel bekend met de materie en mogelijkheden van dit soort muziek. alleen een echt goede als deze waar ik zelf blij van werd had ik nog niet zo gemaakt, daarvoor moet je ook echt in de slow modus zitten en niet in je hyper pietje techno modus.
 
Hele prettige track dit, wat Cream zegt, deed mij ook denken aan Leftfield. In eerste instantie dacht ik dat er weinig gebeurde maar zat lekker naar de sounds te luisteren. Daarna las ik je verhaal over delays en het laten gebeuren, ben ik hem nog een keer gaan luisteren... Toen droomde ik helemaal weg. Love it en erg goed gedaan!
 
Lekker :) idd minimaal maar subtiele details en delays die het verschil maken. :mega:
iig maar heel veel goeds voor de gezondheid gewenst in het nieuwe jaar :)

Heb je je draai met de Midas nu een beetje gevonden?
 
Back
Top