Politics in da House - At Your Service

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Dit nummer heb ik 2 jaar geleden gemaakt. Ik heb Ableton gebruikt, een Microkorg en 2 softsynths (ARP2600 en Zebra). Het idee is wel grappig, maar je kan wel horen dat ik nog het een en ander moet leren, met name afmixen. Desondanks toch veel luisterplezier!
 

Attachments

  • At Your Service.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 160
Je hebt in elk geval een dikke grijns op m'n getoverd! :D


Mooi zo, dat is precies wat ik met dit nummer wilde bereiken! :okdan:

Had je van dit jaar niks op de plank liggen dan?


Wel een paar dingetjes, maar niet superveel. Ik ben meer een bouwer dan een muziekmaker. Zo heb ik het afgelopen jaar een DIY synth gemaakt. Tijdens het bouwen neem ik me dan voor om er heel veel muziek mee te gaan maken, maar al snel ben ik dan opeens weer iets nieuws aan het bouwen...

En ik dacht: als ik dit nummer nu niet snel op internet zet kan niemand zich nog die politieke uitspraken herinneren, laat staan de politici zelf...:)

Maar mijn andere werk zal ik zeker ook nog op het forum laten horen.
 
Het vrolijke melodietje op het eind maakt deze collage van retorische "hoogtepunten" uit de Nederlandse politiek echt passend af. Hoewel natuurlijk absoluut in de buitencategorie vind ik hem wel klasse.
 
geachte 1V/oct,

toen ik het voor het eerst beluisterde werd ik tot een bepaald punt aangenaam verrast door de verschillende stijlen muziek die me steeds weer op een verkeerd ben zette...daarna raakte ik gevoel van vorm en structuur kwijt en werd de track voor mijn gevoel nogal richtingsloos.

ik denk zelf dat er een hoop verbetering kan opstreden als de opbouw en structuur duidelijker is.
wat ik zelf zou proberen:
-tot 00:55 vind ik een perfecte opbouw pre-intro! met verrassende wendingen in stijl..wordt het nu gabber of trance? spannend en lekker pesterig.
-Daarna begint voor mijn gevoel het echte nummer. eerst introachtig.en dan begint ie echt...prima..
-maar ik zou op 1:23 een vette BASS!!! toevoegen (een lage bas mist het hele stuk. met lage bas vul je de ruimte van lage frequenties waardoor het allemaal wat meer bodem krijgt))
-en die beat en alles vanaf 0:55 doorzetten.(dus niet meteen weer iets anders inlassen).
inclusief de stemmen tot 1:50 waar dat synth-melodietje begint (bASS erbij!!)
-op 2:17 ook gewoon drums en BASS erbij! 2:03 komt die gabber weer tevoorschijn. kan wat mij betreft ook daar blijven. spannende wending ineens weer..

wat hierna moet komen is afhankelijk van hoe mijn opzet daadwerkelijk zou klinken. maar wel iets met weer een opbouw van thema naar een climax.
en dat vrolijke deuntje zou ik tot helemaal het einde bewaren als een knipoog. alleen voor ene kort outro met fadeout..

hoogachtend,

M.Arsmusica
 
Mijn stem hebt u


Dank...en ook...eh...ja sorry zeg. :D

Het vrolijke melodietje op het eind maakt deze collage van retorische "hoogtepunten" uit de Nederlandse politiek echt passend af. Hoewel natuurlijk absoluut in de buitencategorie vind ik hem wel klasse.


Bedankt voor het luisteren! Ik vind het wel leuk om in de buitencategorie te zitten. :)
 
geachte 1V/oct,

ik denk zelf dat er een hoop verbetering kan opstreden als de opbouw en structuur duidelijker is.
wat ik zelf zou proberen:
-tot 00:55 vind ik een perfecte opbouw pre-intro! met verrassende wendingen in stijl..wordt het nu gabber of trance? spannend en lekker pesterig.
-Daarna begint voor mijn gevoel het echte nummer. eerst introachtig.en dan begint ie echt...prima..
-maar ik zou op 1:23 een vette BASS!!! toevoegen (een lage bas mist het hele stuk. met lage bas vul je de ruimte van lage frequenties waardoor het allemaal wat meer bodem krijgt))
-en die beat en alles vanaf 0:55 doorzetten.(dus niet meteen weer iets anders inlassen).
inclusief de stemmen tot 1:50 waar dat synth-melodietje begint (bASS erbij!!)
-op 2:17 ook gewoon drums en BASS erbij! 2:03 komt die gabber weer tevoorschijn. kan wat mij betreft ook daar blijven. spannende wending ineens weer..

Dank voor de nauwgezette analyse en tips. Ik moet zeggen dat ik een amateur/beginner ben die niet gehinderd wordt door enige kennis of ervaring. Verder moet ik ook zeggen dat ik zonder enig plan en opzet dit in elkaar geflansd heb. Ik begon met 1 idee: de leus van Pim Fortuyn op een house beat, met daar tussenin stiltes. De rest kwam later, al doende.

De tip van een bas is een goeie, dat ga ik zeker proberen. Maar ik vind het juist wel goed dat de drum regelmatig even ophoudt. Dus nadat Wilders 'kleffe vriendjes' zegt vind ik niet dat de drum meteen weer door moet gaan, om eerlijk te zijn.

Het komt er ook een beetje op neer dat de politieke uitspraken in dit nummer belangrijker zijn dan de muziek zelf (misschien dus ook niet zo'n goede keus voor de contest). Door alleen maar een drum te zetten onder 'de VOC mentaliteit' versta je het beter en klinkt het ook extra stom.

Nogmaals dank voor je reactie en het beluisteren. Ik zag dat je zelf ooit op de tweede plaats geeindigd bent, dat gaat mij zeker niet lukken! :P
 
kennis en ervaring kan toch niet hinderen? maakt eerder alles gemakkelijker!

maar ik geef je in feite maar een tip: ik denk zelf dat er een hoop verbetering kan opstreden als de opbouw en structuur duidelijker is.
de rest van mijn blablabla is hoe ik dat zelf zou oplossen.
maar die bas lijkt me zeker een pre !

je kan toch ook van onderaf op de tweede plaats eindigen? :mexico:
 
Hehe.. leuk gedaan :mega:

Wel mooi dat dit in ons land gewoon kan zijn.. In Noord-Korea bv hadden je virtuele nekkie hiervoor omgedraaid :)
 
Back
Top