soul calibrator - basedrum delight

Soul C

gecalibreerde soul augurk
Lid sinds
21 december 2006
Berichten
1.770
Locatie
amsterdam
lieve synth vrienden,
omdat ik dit jaar weer eens echt tijd en aandacht wil besteden aan het luisteren naar alle inzendingen,
vond ik dat ik daarom zelf ook maar weer eens een nummertje mocht insturen :)

deze tune heb ik ergens in maart gemaakt , een beetje als experiment met meerdere basedrum patronen door elkaar heen, vandaar ook de titel. er zitten een stuk of 5 kicks in , afwisselend en soms tegelijk.
ik weet niet meer exact welke kick uit welke bak komt, maar iig komen ze uit de mfb522, norddrum 1,
cr8000, drumstation en ik dacht de hr16. en verder natuurlijk verschillende hardware synths en fx.
ik had een aantal verschillende mixen gemaakt, met ieder sterke en zwakkere kanten, deze leek me het meest geschikt voor de contest, er zitten niet al teveel fouten in deze mix dacht ik :P
ik weet niet of het m'n beste tune is van het afgelopen jaar, maar wel mijn geschiktste voor deze contest.

hoe dan ook ,bedankt voor het luisteren en ik hoop dat jullie er net zo'n plezier aan beleven als ikzelf aan het luisteren naar jullie tunes :okdan:

soul c
 

Attachments

  • 01 Nummer 1.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 135
Nooit genoeg bassdrums :) Mix is erg 'romig' ( kijk maar wat ik er mee bedoel :P ) zou wat helderder mogen, maar de akkoorden en klanken zijn goed gekozen en gebruikt in mijn oren >
 
Je moet gewoon sowieso lekker elk jaar meedoen joh :-).

Mooie track die wat mij betreft wat langzaam op gang komt en behoorlijk zacht gemixed is. (moest de vlumeknop flink open zetten). Het spelen met die kicks vind ik een mooi experiment en in deze track werkt het ook prima. Mooie delays hoor ik voorbij komen. Kwa compositie niet ontzettend spannend, kwa sfeer absoluut wel. En nu zo, in het donker, met de hoofdtelefoon op, zit ik met een peuk lekker weg te dromen. Ja, mooi.
 
Mooi dromerige track.
Succes met je inzending dit jaar

Bedankt Hilltree, en vooral ook voor alle moeite die je als moderator doet voor dit leuke forum!

Nooit genoeg bassdrums :) Mix is erg 'romig' ( kijk maar wat ik er mee bedoel :P ) zou wat helderder mogen, maar de akkoorden en klanken zijn goed gekozen en gebruikt in mijn oren >

Bedankt man T, ik geloof dat ik wel snap wat je bedoeld en je hebt gelijk: ik ben vaak een beetje te scheutig met galm, modulatie en delay, echt een fx freak ben ik, en dan vergeet ik om me in te houden..

Je moet gewoon sowieso lekker elk jaar meedoen joh :-).

Mooie track die wat mij betreft wat langzaam op gang komt en behoorlijk zacht gemixed is. (moest de vlumeknop flink open zetten). Het spelen met die kicks vind ik een mooi experiment en in deze track werkt het ook prima. Mooie delays hoor ik voorbij komen. Kwa compositie niet ontzettend spannend, kwa sfeer absoluut wel. En nu zo, in het donker, met de hoofdtelefoon op, zit ik met een peuk lekker weg te dromen. Ja, mooi.

thanks Doc! ik wil eigenlijk alleen meedoen als ik ook echt de tijd en aandacht heb voor alle andere inzendingen, en dat komt er niet ieder jaar van. maar dit jaar wel :)

compositie is helaas een zwakke kant van mij, ben meer ritmisch dan melodieus van aard, en daarbij komt dat ik om eerlijk te zijn best wel slecht ben op de toetsen :o::D (maar ik vind het wel heel leuk om te doen)
Op dit moment heb ik geen audiobewerkingsprogramma's op m'n pc, ik kon mijn inzending daarom niet normalisen, limmitten ed (helaas). mijn manier van opnemen is dat ik de mix direct vanaf de tafel in de master (cd-)recorder opneem, meestal vrij zacht omdat als die clipt is de mix verpest.
anyway, ik had een aantal mixen gemaakt van deze, verschillend van opbouw, en als ik weer beschik over een normaliser, zal ik nog wel eens een andere mix op soundcloud plaatsen.

Beetje (te) zacht wel mooi dromerig trackie, succes :okdan:

Bedankt voor het luisteren Warehousegroove ! idd veels te zacht.. ik vind het wel leuk dat jullie het een dromerig nummer vinden :z
 
Lekker sountje hoor! Mooi ook dat je meteen de spring verb hoort op dat xylofoon geluidje.. Heerlijk.

Ik heb er van genoten! Neemt me heerlijk mee en opeens is het dan over met de pret. Gelukkig kan ik hem nog een keer opzetten!



Kwa compositie niet ontzettend spannend, kwa sfeer absoluut wel. En nu zo, in het donker, met de hoofdtelefoon op, zit ik met een peuk lekker weg te dromen. Ja, mooi.

Zie je, je leert het wel! ;)
 
Heerlijk, alleen echt veel te zacht opgenomen. Verder puike track.
 
Lekker sountje hoor! Mooi ook dat je meteen de spring verb hoort op dat xylofoon geluidje.. Heerlijk.

Ik heb er van genoten! Neemt me heerlijk mee en opeens is het dan over met de pret. Gelukkig kan ik hem nog een keer opzetten!





Zie je, je leert het wel! ;)

Heerlijk, alleen echt veel te zacht opgenomen. Verder puike track.

bedankt mannen :)
 
Heerlijk sferisch trackje.. :mega:
Lekker laid back qua drums.. synths zitter er lekker puur in... niet te veel fx,.. waardoor de fx die er in zitten er nog lekkerder uit springen... :)
 
Heerlijk sferisch trackje.. :mega:
Lekker laid back qua drums.. synths zitter er lekker puur in... niet te veel fx,.. waardoor de fx die er in zitten er nog lekkerder uit springen... :)

Bedankt MacGyver, fijn om dat van jou te horen!

Lekker dromerig ja! Leuk hoor.

Bedankt Protohuman! zeg ik hoop wel dat jullie er niet bij in slaap vallen :Z
 
Melodisch zit er niet echt een richting/verhaal in. Eerst wilde ik dit als verbeterpunt melden, maar bij herluisteren van de track vind ik dit eigenlijk wel goed passen! Eigenlijk gewoon een originele track. De verschillende bassdrums zou ik nog wel ff tot een geheel mixen (bv. door flink multiband te compressen), maar het werkt zeker inspiratief.
 
Ik vind het wel een leuke track, erg mooie sounds, de verschillende kickdrums vind ik echter niet meteen een meerwaarde

thnx Ryky, voor het luisteren en je commentaar :okdan:

Melodisch zit er niet echt een richting/verhaal in. Eerst wilde ik dit als verbeterpunt melden, maar bij herluisteren van de track vind ik dit eigenlijk wel goed passen! Eigenlijk gewoon een originele track. De verschillende bassdrums zou ik nog wel ff tot een geheel mixen (bv. door flink multiband te compressen), maar het werkt zeker inspiratief.

thnx Innisten, het is geen kop-midden-staart nummer idd het is alweer ruim 9mnd geleden dat ik m maakte, inmiddels alweer vele nummertjes verder, dus er valt niet veel meer aan te doen (ik had toen wel een aantal verschillende mixen gemaakt) in m'n huidige set up hangt er weer een multiband comp aan de drumbus, dus dat moet goed komen hopelijk :)
 
Back
Top