Twilight Poetry - Solar

Ptr

Ingeburgerd
Lid sinds
3 januari 2013
Berichten
92
Al eens geplaatst, maar lijkt me leuk om mee te doen met de contest! Een warme, dubby beatstrack, met een mooie selectie aan verschillende synths die allen spaarzaam zijn gebruikt (Alesis Ion voor pads, Korg Monotron voor het geluidseffect richting het einde, MiniMogue VST voor de lead in het midden). Verder sample-based.
 

Attachments

  • Blake (1).mp3
    6,8 MB · Bekeken: 125
Het is ook erg leuk om mee te doen :).

Rhodes = altijd goed, om mee te beginnen. Vocal samples vind ik te gek, akkoorden evenzo. Drums zijn wat te droog naar mijn smaak. Het kan wel, maar omdat je hier zo steunt op de rimshot, is het voor mij te nadrukkelijk.

De bridge op 2:10 vind ik persoonlijk iets minder geslaagd, maar wel fijn dat er een crash inkomt vlak erna. De track had van mij best 2 minuten langer mogen duren waarin je had kunnen variëren met drums, akoorden de opbouw.

Overall denk ik dat je iets meer uit de track gehaald zou kunnen hebben dan je nu hebt gedaan, maar ik vind je ideeën echt heel goed.
 
Technisch hele fijne track. Mooi geproduceerd, de mix vind ik echt top en het luistert heerlijk weg. Ik zit alleen de hele tijd te wachten totdat er echt iets interessants gebeurt, het kabbelt maar wat verder. Die heerlijke rhodes vraagt echt om een volle melodie of een solo. Maar het enige dat komt is wat extra cymbals. Het blijft een beetje achtergrond muziek zo.
 
Ik ga helemaal mee met Proto hier (mooi verwoord) mag iets speelser, meer jazzy met de drums en iets langer imo maar dan is het ook helemaal af wat mij betreft.

Naar dit soort muziek kan hier in principe de hele dag wel luisteren. Leuk gedaan :okdan:
 
Tegen het einde van de tweede minuut begint het gefreak al en dat is jammer, want de sfeer is verder ontspannen. Die minimoogsolo vind ik wel weer goed passen en de ride cymbal klinkt ook mooi. Hier is meer uit te halen qua balans en afwisseling. Misschien moet de saxofonist van dokter Van Lansberg meedoen! Zeker een geslaagde track, maar nog niet af.
 
Oei, dan moet ik maar eens bij mijzelf gaan kijken; ik ben namelijk zelf saxofonist.:P
 
Vandaar mijn associatie! :okdan: Aan de slag, Ptr!
 
Wow.. tof dit. :mega: Erg lekker.. prettig sfeertje. Ik miste niet echt iets eigenlijk.. het akkoordengebeuren voerde me lekker mee.. maar nog een jazzy saxsolo zou zeker in kunnen verderop.. :)

Erg tof hoe ie weer binnenkomt vallen @2:19 lekker die fx :)
Gechopte vocals en fx erop zijn ook erg cool.. toffe track :okdan:
 
Heel leuk nummer! Ik kan me ook wel vinden in de feedback van de rest, maar eigenlijk is het vooral de kickdrum die wat 'simpel' is. Mag wat wilder! :)
 
Leuke track! Inderdaad mag er iets meer gebeuren dan nu het geval is: maar daar is ruimte genoeg voor. Stuk ademt wel!

RFB
 
Back
Top