Roonan - Lucent dream

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.249
Locatie
BH
Lang geleden dat ik mee heb gedaan, maar bij deze weer een inzending van mij. Qua stijl weet ik niet hoe je dit zou noemen, maar denk maar aan Ibiza op het strand in de namiddag, lekker zweverig van het weer, de dames en de nodige drank/middelen.....

De track is gemaakt met een SH-101, een Analog Rytm, een Kaoss pad 3, Komplete 10 en wat andere plugins. De workflow is behoorlijk aangepast, maar het komt er op neer dat ik alle tracks eerst opneem als audio clips waarna in met Ableton een live arrangement in elkaar mix. Daar heb vervolgens nog wel aan lopen sleutelen. Daarna mixen en masters. Wel jammer dat ik de MP3 naar 160 kps moest zetten anders paste hij niet op de site.

Genieten maar! :okdan:
 

Attachments

  • - Synthforum Contest 2014 master version 1.0-003.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 161
Ik vind met name de keuze voor je akkoorden interessant. Voor het strand en Ibiza vind ik de track wat aan de duistere kant ;).
Ligt er aan op welk strand je bent ;)

Akkoorden zijn meer geluk dan wijsheid. Ik weet wat akkoorden en schalen zijn, maar muziek maken doe ik puur op gevoel. Ik hou van diep, duister en een beetje drama.
 
De gefilterde marimba-achtige klank zou wat mij betreft wat EQ mogen hebben in het mid-laag , en wat reverb. Voor de rest vind ik een leuke track die mijn aandacht zeker zou trekken als ik hem voorbij zou horen komen op bv internetradio oid . Goed bezig :)
 
De gefilterde marimba-achtige klank zou wat mij betreft wat EQ mogen hebben in het mid-laag , en wat reverb. Voor de rest vind ik een leuke track die mijn aandacht zeker zou trekken als ik hem voorbij zou horen komen op bv internetradio oid . Goed bezig :)

Ik neem aan dat je het drumloopje bedoeld wat ik er tussen gefrommeld heb. Ik heb zo gefocust op de belangrijkste parts met mixen, dat ik die een beetje uit het oog heb verloren. Zou achteraf gezien iets aangepast kunnen worde, maar helaas niet meer voor deze contest (streng!) :engel:
 
Op een gegeven moment harmonieert het helemaal maar (ik ben daar misscihen extreem gevoelig voor), maar het betreffende staccato sync-achtig geluid vind ik wel erg goed, net als de overige geluiden. Boeiende track waarin voldoende leuks gebeurt.
 
Op een gegeven moment harmonieert het helemaal maar (ik ben daar misscihen extreem gevoelig voor), maar het betreffende staccato sync-achtig geluid vind ik wel erg goed, net als de overige geluiden. Boeiende track waarin voldoende leuks gebeurt.

Ik neem aan dat je bedoeld "harmonieert niet helemaal". Ik moet bekennen dat ik dat gevoel ook al had, maar in principe klopt het wel allemaal. Ik denk dat het de SH-101 moet zijn geweest. Die was niet helemaal stabiel. Hij is inmiddels wel weer gefixed. Aangezien het niet mega opviel heb ik het maar zo gelaten, ik neem alles op als audio voordat ik ga arrangeren.
Bedankt voor de feedback!
 
Toffe geluidjes, vooral de bass is lekker. Het kabbelt een beetje voort, maar dat is niet erg bij dit soort muziek. Alleen is het strand wel zo'n beetje de laatste plaats waar ik deze track zou verwachten :D
 
Back
Top