Leuke Gast - Lush Piano

Je hebt best goede ideeën in deze track gestopt. Maar ik vind het te losjes. Volgens mij heb je de kick en die gegate pad ook met de hand gedaan? Met name die kick vind ik lastig om naar te luisteren, er zit best veel variatie in de velocity en timing namelijk. Als je hem wat strakker zou quantizen, denk ik dat het totaal er nog beter van wordt.

Ik heb net een heel zielige film gekeken. Je track past wel uitstekend in die sfeer moet ik zeggen.
 
Heel leuk om te zien. Ik begrijp nu ook dat die gegate pad en de sequence gewoon door dezelfde toetsen worden aangestuurd als waar je de piano/strings mee aanstuurt. Die kick loopt dus waarschijnlijk gewoon prima in de maat. Maar komen velocity verschillen dan vandaan?
 
Nee, onder iedere toets staat een eigen kick rythme staat, dus bij ieder akoord een andere sound, pattern. Maar die kick had ik apart door een compressor kunnen halen ,dan was het geluids niveau recht. Maar dat heb ik nu weer geleerd ;-)
 
Als live jam klinkt het zeker OK. maar als nummer mist het toch een beetje verloop in het nummer.. het is niet echt een verhaaltje of zo. Niet dat dat moet natuurlijk, maar dan krijg ik toch de neiging om ff verder te spoelen om te kijken of er nog wat veranderd.
 
hele fijne sfeer, maar ben het met de Dr. eens. en het is niet helemaal goed afgemixt naar mijn gevoel. Er had zoveel meer ingezeten. maar tot nu toe wel 1 van de prettiger tracks die ik gehoord heb.
 
Mooi sfeertje, begint erg veelbelovend maar mis iets, niet echt een verhaaltje (Payt) verteld ook wel mijn mening... imo mooie opzet maar mist nog een en ander.
Succes :okdan:
 
Mixje kan beter.. beetje veel laag wat elkaar onderling in de weg zit.. ga niet zeuren over het ritme want dit is gewoon erg goed als je dit live doet. :mega:

Sowieso altijd goed een Z1 fan te zien :) Heb em zelf ook, maar doordat ik 2 x een Oasys PCI heb is ie een beetje overdone.
Sommige models zitten weer niet iets anders in de Oasys.. maar de Oasys heeft weer een Mini Moog en Prophet 5 emulatie en die klinken best overtuigend voor die tijd.
Blijft een ontzettend revolutionaire synth de Z1.. 'k weet nog goed dat ik voor het eerst kennis maakte in de winkel met em :{
 
Back
Top