Dr van Lansberg - Coffee at Angelique's

heerlijke zwoele sounds en wat een lekker ronkend basgeluid :okdan:
super mix

ben nieuwschierig waar die luchtige hoge dunne pad synths uit komen. klinkt als iets wat mijn waldorf microQ ook zou kunnen, maar wat ik zelf altijd moeilijk te maken vind.

PS dat de sax van mindere kwaliteit is heb ik totaal geen last van in deze track
 
heerlijke zwoele sounds en wat een lekker ronkend basgeluid :okdan:
super mix

ben nieuwschierig waar die luchtige hoge dunne pad synths uit komen. klinkt als iets wat mijn waldorf microQ ook zou kunnen, maar wat ik zelf altijd moeilijk te maken vind.

PS dat de sax van mindere kwaliteit is heb ik totaal geen last van in deze track

Thanks man! Doet me goed zo'n compliment :).

Ik ben niet zo'n ster in het benoemen van synths, ik gebruik enkel software. Voor de pad die jij noemt, heb ik de Nexus gebruikt. Voor als je er niet bekend mee bent, het is een rompler met een aantal bewerkingsmogelijkheden. Voor deze sounds heb ik twee samples gelayerd, een string en een voice. Voice heb ik 5 halve tonen omhoog gepitched. Over het geheel zit een phaser en het zwemt in de reverb. Dus over de synthese kan ik je niets vertellen :).

Basje komt toevallig ook de Nexus, chorus erover, reverb time op max en mix op een procent of 7. Cutoff terug, enveloppe terug en resonantie open. EQ boost rond de 125 een 500.

Van synthese heb ik geen kaas gegeten en mijn interesse erin is eveneens beperkt. Ik wil gewoon lekker muziekjes maken :).

Ik mis zelf eerlijk gezegd nog wel wat sprankeling in de sax. Maar het goede nieuws is dat ik 12 januari mijn eerste saxofoonles krijg. Dus over een jaartje of 7 kan ik misschien zelf wat solo's inspelen.
 
Stem! Lekkere fusionesque track. Houd ik van! En bovenal een mooie opname! Meer dan verdiend imho! RFB
 
Ik ben zelf niet zo van de jazzy sound, maar deze productie is wel echt goed gedaan. De snare vind ik erg lekker in mix zitten.
 
Lekker dit! Heftige groove, soms mis je even gewoon backbeat. En die sax maakt hem wel heel bedroom materiaal ;) Wat... niet perse slecht is ^_^ Goed gemixt ook. Klinkt te gek.

Stem! Lekkere fusionesque track. Houd ik van! En bovenal een mooie opname! Meer dan verdiend imho! RFB

Ik ben zelf niet zo van de jazzy sound, maar deze productie is wel echt goed gedaan. De snare vind ik erg lekker in mix zitten.

Dank heren voor het luisteren en de complimenten (al dan niet begeleid door stem). Wat betreft die drumtrack, tja, som s staat er iets vanaf het begin waarvan ik op dat moment denk dat ik het later nog af zal maken, maar dan treedt de gewenning op tijdens het bouwen en dan hoor je het niet meer. Sommigen noemen het ook wel luiheid :).
 
Back
Top