Discarded lounge

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Ach.. 'k ga ook gewoon meedoen :)

Afgelopen jaar heb ik op wat meer gear-gerichte experimentjes niet zoveel gemaakt.
Ben ook veel meer uren gaan werken en dan blijft er weinig tijd over om tracks te bakken, mijn inzending is dan ook een paar jaar terug gemaakt.
Had toen net de smaak van het verzamelen van gear en muziek maken weer net te pakken, na jaren lang geen muziekinstrument aangeraakt te hebben door alles verslindende relaties e.d. :D

Ooit onstaan door het jammen met de Rhodes en Strijkers die in het Sonar 8 pakket zaten.
Daarna nog wat Virus B geluidjes van m'n powercore toegevoegd.. lekker baslijntje.. wat drummeldingetjes ingerammeld en het kreeg gestalte.
In de loop van het bedenk/productie gebeuren is het verder aangekleed en heb ik er ook nog wat hardware synthjes in gestopt te weten:

Akai AX80
Kawai SX240
Roland Juno 60
Solina String Ensemble

Vorig jaar is de hele contest aan me voorbij gegaan.. maar wil dit jaar weer es de spanning meemaken en wat stemmen uitdelen.. heb al zoveel te gekke dingen gehoord. :)
Heb al wel een paar favorieten maar moet nog heel veel blijlages luisteren :dj:
Ben dan ook erg benieuwd hoe de top er dit jaar uit gaat uitzien.. :mega:
 

Attachments

  • Discarded Lounge.mp3
    9 MB · Bekeken: 167
Mooi werk "Zakmes" er zitten een paar (mooie) dissonanten in (werkt altijd imo)

Doet me in zekere zin erg denken aan Nightmares on wax, Smokers delight openings track denken (zeker niet verkeerd)

Mis wel jouw vocale input :D

AL met al een mooie productie dat zeker tot mijn persoonlijke favorieten behoort.
 
Thanx man.. :) en ja die vocalen.. teksten schrijven was.. en is nog steeds het probleem een beetje :D Maar eh.. blij dat je em kan waarderen :okdan:
 
Mac Mac Mac... Eerst een topic van een ander kapen. Vervolgens een track van drie jaar geleden insturen en tot slot ook nog eens de titel van je draadje verkeerd ingeven... Focus gast, focus! :D

Maar goed, over je track: ik vind dit je mooiste track ooit (zoals je weet). Prachtige ruimtelijke mix, fijne beat en percussie, heerlijke bass en gelardeerd met prettige gitaartjes. Gewoon simpelweg een top track! :okdan::halleluja
 
Eej Mac, goed te zien dat je ook weer meedoet.. Ik miste je input wel een beetje ;)

Lekker muziekje.. Mooie geluiden, en het roept bij mij een beetje een zoekend gevoel op, alsof de muziek nooit echt tot een resolutie komt.. een beetje als het leven zelf, zogezegd. Heb er erg van genoten, en zit technisch gezien prima in elkaar, voor zover ik dat kan beoordelen. Mooie geluiden ook, en ook een fijne mix.

Ik denk dat je wel kunt rekenen op een vote van mijn kant.
 
erg ok :mega:
postrank_up_voted.gif
 
mooie muziek, totaal klank en mooie klanken ook!

jammer dat je stem er niet bij zit. die verwacht ik echt na een kort intro.
maar ja...niet altijd kan alles altijd (ofzoietz)!
 
Hé.. dank voor het positief ontvangen mensen.. :mega:

@ Dr: jaja.. weet wel dat het ouwe koek is.. maar al mijn andere dingetjes waren of niet afgemaakt.. of bevat auteursrechtelijk beschermd materiaal..
Maar je hebt 'n punt.. need to focus more.. maar hoe?? Kom binnenkort wel op consult voor een pil.. eh.. pul :mega: :D

@P8: Thanx.. Ja, op de valreep toch maar besloten om ook mee te doen.. jouw inzending was al voorzien van vocalen.. ;)
Hoorde laatst onze samenwerking nog van 2 jaar terug :) Wat een mooie ervaring was dat toen.. zomaar spontaan vanuit het niets dat avontuur :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Jouw stem (dus het stemgeluid) gehoord in een andere draad en waarom
zit dit talent hier niet in verweven,
mijn gevoel zegt hoort er gewoon bij
mooie track daar niet van en je krijgt mijn stem (vote)dat dus wel.

groeten
Frans
 
Allereerst ontzettend bedankt voor jullie waardering en de vote's natuurlijk.. dit wordt wel erg spannend zo 8D

@ Frans: bedankt voor je reactie en toch nog een stem.. en natuurlijk.. je hebt zeker een punt als het aankomt op de achterwege gelaten vocalen.
Ik zing ontzettend graag, soms iets 'te' zelfs :D Alleen, teksten maken is helaas niet mijn sterkste kant maar ik blijf proberen.. en het lijkt ook steeds beter te gaan :)
Soms krijg ik spontaan ideeen en loopt alles op rolletjes maar soms blijft het bij een paar regeltjes in een nieuw muzikaal idee waar ik uren op loop te zwoegen.. best frustrerend als de avond dan voorbij is en je nog niets hebt.

Toen ik deze track maakte heb ik niet echt inspiratie gekregen om er iets bij te zingen, de 'jam' waar het uit ontstaan was zat al een sterke melodielijn in.. en die wilde ik puur houden..
Ik heb wel wat dingen gemaakt met vocalen maar sommige was ik nog niet helemaal tevreden over of ik had er zanglijnen van bestaande liedjes in gestopt, en dan dus ongeschikt zijn voor de contest.
Vandaar dat ik dus heb gekozen om deze track in te zenden. :)
 
Prachtige track!! Dit verveelt nooit! Als ik 2x kon stemmen, deed ik dat!

Getuigt van muzikaliteit, erg mooi, nogmaals!
 
Back
Top