The Welvins ft. Starlord - The Sweet Smell Of Success

hofmeister

Ingeburgerd
Lid sinds
7 december 2004
Berichten
33
Locatie
heerde
Breakbeattrack gemaakt met Buzz. Te horen zijn o.a. de CS-80 VST van Arturia en de baslijn komt uit de Lazysnake VST. Veel Buzz effecten en hier en daar een soundfont. Tempo van de track is 180 bpm, het eerste deel gehalveerd. Afgewerkt met Audition 3.0. .. Enjoy!

-Hofmeister


https://soundcloud.com/welvins
 

Attachments

  • The Welvins ft. Starlord - The Sweet Smell Of Success.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 122
stijl?

stijl?

Ja, als ik ergens een track post kan ik nooit het vakje voor Style invullen. Gelukkig hoeft dat hier niet! Een prima forum dus! :)
Toch wordt ik hier even getriggerd om een korte mening te geven over mijn idee van STIJL:

Ik denk niet in stijlen en met m'n 'muziek' ook niet. Ik raak nogal snel uitgekeken op m'n tracks, tijdens het proces, als ik de dingen volgens het boekje moet doen. Snap je? Het gaat ten koste van creativiteit lijkt me, als op een bepaald spoor sidechain compressie verplicht is om maar qua drums in de buurt te komen van een "stijl", dus iets waar een ander een naam aan heeft gegeven. Dit hele concept stoort me eigenlijk al zo lang als ik naar muziek luister. Alles hoort binnen een stroming te passen en als het vervolgens nergens in past dan wordt het wel een substroming. En dan heb je echt de poppen aan het dansen als grondlegger van deze stroming, nu kan je helemaal geen kant meer op met je creativiteit. Als het je werk is daarentegen, is dat prima. Op mijn werk ben ik ook niet 8 uur per dag met m'n creativiteit bezig. Hooguit 5,5 uur. . . Om puur hobbymatig en met veel plezier met geluiden en muziek te experimenteren echter, vind ik het niet zinvol de opbouw van een track en het afmixen van de sporen volgens het "Handboek der Muziekstijlen" te doen. Uiteraard probeer ik aan het einde van het proces nog te redden wat er te redden valt door het nog enigszins als een geheel te laten klinken, waardoor ik toch nog eindig met m'n neus in diverse andere handboeken...

Bedankt voor je reactie trouwens! :biertje:

-Hof
 
Lijkt me knap lastig om niet in stijlen te denken, als een schilder die niet in kleuren denkt. Maar toch maakt ook een schilder gewoon gebruik van kleuren en technieken. Of ze al eens eerder gebruikt zijn of niet, doet niet ter zake. Het gaat er mij om dat ik geraakt wordt door een stuk muziek. Alsof je een klein reisje aan het maken bent. Ik vind het ook prettig om in een bepaalde richting te rijden, en niet telkens noord, zuid, west of oost te wisselen. Als ik het doel heb om in Italië te arriveren, rijd ik in de regel niet eerst richting Sacndinavië. Anders lijkt het doelloos.

Wel, over je track, mijn brein heeft moeite met het verwerken van je track merk ik, hoewel er wel degelijk interessante elementen zijn.
 
Ja erg goed stukje muziek. Ben het ook wel eens met de filosofie van Hofmeister.. goede muziek overstijgt stijlen. Van mij krijg je een stem, en als je wint dan vind ik dat ook niet erg ;)
 
Ik vind delen van deze track mooi. Andere delen spreken mij veel minder aan. Maar wat ik er ontzettend knap aan vind, is dat je diverse stijlen lijkt te gebruiken zonder dat de overgangen daartussen de luisteraar hard in het gezicht slaan. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet formuleren, maar het is alsof de logica in het nummer bewaard blijft.
 
Back
Top