Hans van Spijck - Luminosity III

KwaaieGems

Hammond-liefhebber
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
121
Locatie
Zuid-Holland
Hallo allemaal,

Bij deze één van de acht trackjes die ik in het afgelopen jaar heb gemaakt. Ook nu weer met een minimum aan 'gear', maar met maximale toewijding! Bij voorbaat dank voor het luisteren.

Groetjes,

Hans van Spijck
 

Attachments

  • LuminosityIII_192kbs.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 152
Doet mij sterk denken aan die synth muziek begin jarig 80. Niet helemaal mijn stijl, maar een heel mooie compositie. Als de bass er vervolgens in komt, krijgt het al een wat moderner jasje. Heb je heel toevallig ook geprobeerd om op stukken de solo een octaaf hoger te spelen? Ben benieuwd hoe dat klinkt.
 
@ Gloomer: bedankt voor je positieve reactie!

@ Dr. van Lansberg:
De melodielijn heb ik in verschillende octaven geprobeerd, maar naarmate ik hoger ging werd het met deze patches allemaal wat dunnetjes. Een piccolo-achtig geluidje zou nog wel eens uitkomst kunnen bieden, denk ik. Binnenkort eens proberen. Uiteraard mijn dank voor de input!

//////

Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar hieronder nog een overzicht van de spullen die ik voor deze track heb gebruikt:

- Mixcraft Pro Studio 6 (DAW)
- Synth1 (VSTi, freeware)
- Podolski (VSTi, freeware)
- Yamaha Mu90R (Soundmodule)
- Masterkeyboard


Groetjes,

Hans
 
Dit zit muzikaal gezien erg goed in elkaar :) De lead sound doet me een beetje denken aan de goeie ouwe 'guitar' patch van de CS 80, zo geliefd door Vangelis. Persoonlijk zou ik de sound een beetje een beetje helderder maken, wat sprankelender. Hij klinkt voor mijn gevoel wat dofjes nu. De drums klinken ook iets te veel als een 90's soundmodule.. niet dat dat verkeerd is, maar het kan denk ik beter klinken als je andere samples gebruikt. Persoonlijk zou ik voor iets als dit een omhoog gepitchte linn snare gebruiken.. lekker punchy en ligt altijd fijn in de mix.. maar ok, ik gooi die linn ook overal in ;)

Verder zoals gezegd een heerlijk nummer! Heb er met erg veel plezier naar geluisterd.. het blijft tot aan het einde toe boeien!
 
Ho ho! Ik krijg prompt een early 80's Vangelis aanleunende erlebniz! 8D
Iets of wat meer effect erover, overall EQ wat aanpassen en de instrumenten een ruimer plaatsje in het stereospectrum geven en het is helemaal in orde 8~.
Heb je faseomkeringen gebruikt in het begin?
Succes met de contest!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Oh dit doet mij in het begin aan Rob Papen (NOVA) denken, daarna een uitstapje naar AIR en ook Vangelis komt in de buurt (zoals al beschreven)
Zit goed in elkaar, mooi gedaan :okdan:
 
@ Payt: het was inderdaad mijn bedoeling om de kenmerkende guitarpatch van de CS-80 zo goed mogelijk te benaderen. Hiervoor heb ik de Synth1 VSTi gebruikt.

@ Exoterrestial: welke sound bedoel je precies wat de faseomkeringen betreft? De arpeggio's heb ik gemaakt met U-he Podolski. Het mooie hiervan is dat je twee afzonderlijke patronen tegelijk kunt laten klinken en ze ook nog in tegengestelde richting kunt laten lopen. De padsounds zijn gemaakt met Synth1 en daarbij heb ik ook met de ingebouwde phaser zitten knoeien. Alles op gehoor.

@ allemaal: bedankt voor de waardevolle opmerkingen tot nu toe :-).

Groetjes en succes met de contest!

Hans
 
De eerste 17 seconden klinken mij wat "ijl" .
Misschien omdat het stereospectrum vrij breed is en het middengebied niet direkt volledig opgevuld wordt.

Cheers,
Exo. :mega:

Dat zou heel goed kunnen. Voor de ruimtelijkheid heb ik de arpeggio's een HAAS-effect meegegeven met een delay van 30 ms. Misschien was dat iets te enthousiast. Ik ga er nog eens aan zitten om in die eerste seconden e.e.a. meer naar het midden te krijgen. Bedankt voor de kritische noot!

Hans
 
Ik heb hem net nog eens goed beluisterd en wat me nu opvalt is hoe mooi die bass is gedaan. Complimenten!

Hihi... heel erg bedankt voor dit compliment, Dr. van Lansberg! De bass is doorgaans een partij waar ik veel aandacht aan besteed. Kleine toonbuigingen m.b.v. de pitchbend alsof het echte snaren betreft, bijvoorbeeld.

Groetjes,

Hans
 
Even een kleinigheidje rechtzetten: in mijn post met de gebruikte gear noemde ik per abuis U-he Podolski VSTi. Ik bedoelde hier echter de Krakli K700 VSTi. De Podolski heb ik vorig jaar wel gebruikt, maar in een ander project.

Het mooie van die Krakli K700 plug-in is dat je twee gescheiden arpeggiators voorhanden hebt. En hij is helemaal gratis ;-).

Groetjes,
Hans
 
klinkt zeer authentiek!
alsof we nog lang niet in het jaar 2000 zitten.
 
Back
Top