AUDIOMiLF - INVICTUS

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Bij deze mijn eerste inzending ooit... :)

AUDIOMilF is een project waar ik samen met een goede vriend al ruim een jaar mee bezig ben. Onze eerste EP zal binnen enkele maanden een feit zijn.

Deze track INVICTUS is tot stand gekomen samen met zanger Sven Armstrong.
Een rustige, doch beladen track met een boodschap. Een combinatie van stevige drums, scheurende synths en prachtige orkestrale vioolpartijen.

Genietze!
 

Attachments

  • AUDIOMiLF - INVICTUS.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 150
geinig trekkie heur:)
ik vind de wohow en de yeaheah erg corny. dat zou je heel erg goed met eoa instrument kunnnen doen ipv vocal.
de vocals blijven wat timide en de kick en snare worden na een tijdje wel een tikkie eentonig vind ik
 
lekker trekkie weer.....:okdan:

die tremolo op het einde over de strijkers, heb je die zelf aangebracht, of is dat geheel graties bij het omzetten naar mp3 gebeurt?

:mega:
 
Grappig, doet mij dan kwa vocals weer sterk denken aan Dream Theater, althans in het begin en een octaafje of twee lager en dan zonder scheurende gitaren. Gave stem, sowieso! vanaf 2:35 inderdaad Seal.

Vanaf 3:24 wordt de mix een beetje te vol naar mijn smaak.

Maar los daarvan geweldige track! Grote kanshebber, kan niet missen.
 
Klinkt goed :) Lekker nummer, zit muzikaal goed in elkaar, goeie zang (met hier en daar wellicht iets te veel de-esser op de vocals, waardoor de S bijnal als een F klinkt).

Inderdaad een kanshebber dit, lijkt me :)
 
Dank allen!

@ j.baars: De tremolo op de violen is zo ingespeeld. Het is een combinatie van echte violen en de Vienna Library.

@ Dr van Lansberg: Ja klopt, de mix wordt op het einde wel erg vol, moeilijk keuzes te maken in de mix... :)

@ payt: Ja, de 's' klinkt soms een beetje lelijk, komt vooral door het melodynen van de vocalen. Zal eens kijken of ik dat kan verbeteren.

Iedereen alvast een prettige jaarwisseling!
 
Goh wat gaaf gedaan petje af voor de harmonie van de stemmen, goeie zanger,
lekkere uithalen,
mooi afgewerkt en doordacht arrangement.
Einde verassend door de vocals.
Heer Subgroover, is U toevallig niet op een ander vlak
muzikaal professioneel bezig, vraagt een bescheiden amateur,
want de sound is echt wel retedik. (mastering ofzo)

succes met de contest

Groet Frans
 
Jawel hoor, dikke sound, goeie track ook...
Hier is duidelijk veel werk ingestoken!

Thnx. Ja is idd heel veel werk in gaan zitten. Denk dat we met deze track ruim een jaar bezig zijn geweest (natuurlijk niet continu... :))

Heer Subgroover, is U toevallig niet op een ander vlak
muzikaal professioneel bezig, vraagt een bescheiden amateur,
want de sound is echt wel retedik. (mastering ofzo)

Dank! :)

Ja klopt. Tenminste, op een ander vlak... Min of meer hetzelfde vlak, alleen dit is een project dat ik samen met een vriend doe, een project voor onszelf en hopelijk wordt het ooit eens wat. Voor de rest doe ik veel opdrachtmuziek en remixen en ander studiowerk.
 
Bob zijn die vocalen opgenomen met een voor mij zeer bekende mic? ;-) Klinkt super man! De hele track trouwens! Maar ik had ook niet anders van je verwacht.

Haha, zeker! Met jouw ex-NT2 opgenomen!
Jammergenoeg had ik toen nog niet mijn nieuwe mic preamp, maar had geen zin om alle vocalen weer opnieuw op te nemen... :)
 
Back
Top