Lisaya - We Love You (Mandela Tribute Edit)

Alan

Fatty Fat
Lid sinds
22 juli 2004
Berichten
910
Locatie
Simpelveld
Een elektronisch dansmuziekje als eerbetoon aan Nelson Mandela.

Met samples uit de speech van 2 maanden na zijn vrijlating tijdens het International tribute to Free South Africa concert te Wembley 16-04-1990.

Fijne feestdagen allemaal!
 

Attachments

  • Lisaya-We_Love_You(NelsonMandelaTribute_Edit).mp3
    9,1 MB · Bekeken: 141
Ja stampt er lekker op los. Dat pianootje.. kan dat nog heden ten dage? lol..

Cynische mensen zullen je betichten van lijkenpikkerij.. Het muziekje heeft eigenlijk weinig met Mandela of Afrika te maken, behalve dat er samples van Mandela in zitten, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook iet zo gek ben op dit soort gelegenheids wannabe-hits. Maak je het echt omdat mandela je iets kon schelen, of hoop je op een hitje over het lijk van Mandela?

Los daarvan zit het wel goed in elkaar en klinkt het ook zoals een nummer in deze style klinken moet, denk ik.
 
Ik vind hem wel dik! En dat pianootje kan nog heel goed hedentendage :). Actueel thema ook. Ik heb kort na de tweede overwinning van Obama ook een trackje gemaakt met wat samples van zijn victory speech, gewoon omdat het leuk was.
 
Ik snap je redenatie payt.
Heb er ook over getwijfeld hoor, om deze samples te gebruiken.
Maar ik vond de overkoepelende boodschap 'we love you' belangrijker en heb het dus toch gedaan.
Dat er geen afrikaanse invloeden in zitten vind ik wel kunnen. De overkoepelende boodschap is wereldwijd, en dus niet beperkt tot een bepaald continent. Het contrast tussen de stoffige vocal en de digitale klanken leek me net een fijne afwisseling.
In plaats van akelige terror stemmen die je veelal hoort, dacht ik dat het voor een dansende menigte toffer zou zijn als ze deze tekst mee kunnen zingen :)

Overigens heb ik respect voor mensen die iets doen om de wereld eerlijker/beter te maken, dus ook voor Mandela.

Het is niet bedoeld als lijkenpikkerij, en het zal ook geen hitje worden, geloof me ;)
 
Ik snap je redenatie payt.
Heb er ook over getwijfeld hoor, om deze samples te gebruiken.
Maar ik vond de overkoepelende boodschap 'we love you' belangrijker en heb het dus toch gedaan.
Dat er geen afrikaanse invloeden in zitten vind ik wel kunnen. De overkoepelende boodschap is wereldwijd, en dus niet beperkt tot een bepaald continent. Het contrast tussen de stoffige vocal en de digitale klanken leek me net een fijne afwisseling.
In plaats van akelige terror stemmen die je veelal hoort, dacht ik dat het voor een dansende menigte toffer zou zijn als ze deze tekst mee kunnen zingen :)

Overigens heb ik respect voor mensen die iets doen om de wereld eerlijker/beter te maken, dus ook voor Mandela.

Het is niet bedoeld als lijkenpikkerij, en het zal ook geen hitje worden, geloof me ;)



Ach ja ik geloof je wel. Het is in mijn ervaring wel zo dat het genre waar je je in begeeft traditioneel gedreven wordt door gimmicks. Dus het zou dan niet meer dan logisch zijn dat producers op zoek gaan naar zaken die men kan gebruiken, en ik kan me voorstellen dat het verleidelijk is om gebruik te maken van alle aandacht omtrent Mandela

Maar zoals je zegt: waarom ook niet? Het is inderdaad beter dan al die terror-stemmetjes en brengt een positieve boodschap, dus dat is een welkome afwisseling :)
 
Back
Top