FAS55-Lonely

Fas is back! Wat een prachtige track heb je hier gemaakt man. Prachtige progressies, mooie akkoorden en een heel goed arrangement. Ik verwacht hier veel van eerlijk gezegd. Nu nog met zang!
 
Lonely

Lonely

:okdan:Heren, dank voor de positieve en leuke reactier:halleluja
@Hilltree, bedankt voor het plaatsen, en ja het was vanmiddag een donkere
druilirige middag.

Ik zag naderhand de reactie van de dokter: ook dank voor Uw reactie, en ja ik hoorde bij het componeren van deze
regelmatig een zanglijn in het hoofd, vandaar dat " lege" stuk voor de break. Maar hoe in te vullen, tekst moet dan nog komen.....en een goede zangeres.....

Heren, nogmaals:hallelujaen;)
 
Laatst gewijzigd:
Zonder dat ik je topic wil kapen, even een ideetje hoe het zou kunnen klinken met vocals. Het gaat dus niet om de mix ;).
 

Attachments

  • Fass - Lonely (Feat. ShAiDawn).mp3
    8,7 MB · Bekeken: 140
Hoi Bob,
je kaapt mijn topic echt niet, hoe krijg je dit voor elkaar?
(Had ik al gelezen in jouw draadje maar toch wonderlijk goed)
Bezorgt me even kippevel, echt wel!
vooral na 1:49.......
en na 2:30 helemaal gaaf zeg.....
bedankt voor dit, komt ShAidawn toevallig niet van ccmixture?

en ook aan RD_Productions: bedankt voor dit compliment, ik ben benieuwd..

@Exo.."gepolijst" euh dat komt van het slijpen, dus net zo lang editten, mixen, totdat ie klinkt zoals ik dat
in de oren wil hebben, dat duurt, duurt (uren, soms avonden).....en ja de opmerking over filmmuziek heb ik meer gehoord, en ervaar dit zeker als positief.
Dank!

@Warehousegroove, ook bedankt voor dit compliment..
 
Laatst gewijzigd:
Gelukkig :)

Echt niet ingewikkeld. Vocals komen hier vandaan: http://www.looperman.com/acapellas/detail/5433

Dit was echt even ram en rauswerk. Timing klopt op veel stukken niet 100%. Vocal is 3 tonen naar beneden gepitched zonder enige correctie erin. Mix is belabberd (zat al goed vol merkte ik). Zij heeft ingezongen op 174 bpm, dus 87 bpm. Iets versneld tot 90 bpm. That's all. 30 minuten werk.

Maar het gaat om het idee dat je er met vocals zeker iets van kunt maken.
 
Hoi Bob, dank voor de snelle reactie.
En ook voor de uitleg hoe het tot stand kwam.
Mijn stuk was idd 90 bpm. Het ging eigenlijk om de eerste indruk die ik kreeg na beluisteren.
Zo van "wow" gaaf dit, en uiteindelijk ging het om de totaalindruk.
Idd timing, en mix, hij zat vol, want de vocals gaan door phrases heen waar ik dan een
instrument uit zou (kunnen) laten.
De inzet was naar mijn idee ook te vroeg en er zou een herhaling bij kunnen....maar de vertraging aan het einde was weer goed getimed.

En die 30 minuten werk schrijf ik toe aan jouw ervaring in het bewerken van vocals, want ik
heb wel meer kunststukjes van je beluisterd.
Zoals je beschrijft hoe je jouw inzending bewerkt hebt.

Misschien een ideetje om een topic te openen hoe " andersom" te werk te gaan? zoals een
bestaande zanglijn te bewerken om het in een track te laten passen?
(Ik heb eens een acapella van "ave maria" uit ccmixture voorzien van ondersteunende accoorden van
een " embracer" VST van CB)

Maar het idee van jou wordt zeker gewaardeerd.
 
Niet dat ik 't topic wil kapen hoor...
Maar zonder zang vind ik 'm mooier... :-)
 
Yep heerlijk nummer.. zit erg muzikaal in elkaar, is is daarnaast ook prettig om naar te luisteren. Toch een van de betere inzendingen dit jaar denk ik idd :)
 
@ scepticist ::D

@ SB-SIX dank voor het compliment, sja drum schel, euh ik vond dan juist dat ze
wat beter in het totaal pasten, maar dank voor de opmerking.

@ payt; ook dank voor het compliment, en ik ben benieuwd.

Aan allen, de beste wensen en zeker op muzikaal gebied voor 2014.

groet
Frans
 
mooi muzikaal verhaal...ik gok over de liefde! :-)

zij wilt wel..maar jij wilt liever haar moeder.....haar moeder wilt op haar buurt weer liever
de beste vriendin van haar dochter....en die wilt weer iets met het paard van de buurman....
wat een relaas en emoties en tranen!
auw!

heb je hoog EQ opengedraaid / geboost soms?

zo lijkt het vooral bij de cymbals...


ok, je komt in het lijstje nog eens luisteren en daarna ga ik naar de stemcomputer!
 
Back
Top