Musicworld - Ripley's Game - Filmmuziekthema vrij naar Ennio Morricone

Musicworld

Musicworldstudio
Lid sinds
8 januari 2007
Berichten
325
Locatie
Gasselternijveen , Drenthe
Filmmuziekthema, ooit eens per toeval gehoord in het programma "Theater van het sentiment".
Ik heb het later vanuit mijn gedachten met allemaal modules ingespeeld in Adobe audition 1.5
Het is het slotthema van de film Ripley's Game met in de hoofdrol John Malkovic.
 

Attachments

  • Ripley's Game - Filmmuziekthema vrij naar Ennio Morricone- Musicworld.mp3
    5 MB · Bekeken: 157
Klinkt inderdaad filmisch :).
Jammer dat de trompet zo synthetisch klinkt en zowel in het begin als op het einde nogal flink wat ruis hoorbaar is.
Een beetje "overall" effect zou het wat homogener maken waar ik nu het idee krijg elk instrument apart te horen terwijl ze toch allemaal tesamen spelen.
Nog wat polijsten en het is een mooi trekkie :D.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
De trompet komt van een M1 en het is een symfonisch stukje, dus de instrumenten hoor je apart en dat is de bedoeling. Het is wel weer een geheel. Ik houd van transparante muziek. Leuk zoals jij er nu juist weer tegenaan kijkt. Bedankt voor het luisteren.
 
Bedankt voor de spontane reacties mensen!

Bedankt voor de spontane reacties mensen!

Het clavi geluid komt van een yamaha Tx1p, eenvoudige machine, maar ik ben aan het geluid gehecht.
Ik heb hem overigens niet meer,;{
 
Heel mooi gearrangeerd! Ik moet het origineel/je basis ook eens beluisteren denk ik. Er zitten wel wat scherpe kantjes aan, naar mijn smaak iets teveel staccato. Als je de boel wat vleoiender zou kunnen krijgen, zou het naar mijn smaak echt een toptrack zijn.
 
Hierbij de youtubelink, ik had hem 1 x gehoord en later vanuit mijn gedachten ingespeeld zoals ik hem onthouden had.
Je zult horen dat het anders is , maar toch ook niet, het is de sport om het te spelen zoals je het gehoord hebt, althans mijn sport. Mijn versie is wat ik er van wilde maken, maar niet van muziek, wat ik overigens nauwelijks kan lezen. Had ik dat gekund, dan was het een kopie geworden en dan is het spontane er wel af.

 
hmm ja als je Ennio Morricone in je titel hebt staan dan leg je de lat wel gelijk wat hoog, voor mij iig. Ben groot fan van veel van zijn muziek, en herken wel wat van zijn 'sound' in je interpretatie. Maar zoals sommigen hier hebben gezegd klinkt het wat synthetisch hier en daar.

Voor mij is het grootste probleem dat het te veel als zo'n midi-interpretatie van een stuk muziek klinkt.. je kent ze misschien wel.. je had op gegeven moment overal van die 'midi' muziekjes op internet en op telefoons ook geloof ik.. zo klinkt het mij een beetje in de oren. Kwestie van speelstijl en goede geluiden gebruiken denk ik, maar zoals het nu is mist het wat gevoel en vloeiendheid, of zoiets.
 
Of zoiets? Hmm Ik werk niet met midi. Lees nu eerst eens mijn verhaal, dan begrijp je dat ik het op het gevoel heb ingespeeld zoals het in mijn geheugen zat. Bij de muziek die ik maak zit ik niet aan een wedstrijd te denken.
Dus lat hoog leggen is hier niet op zijn plaats. Ik lees nauwelijks noten dus dat kan het echt niet zijn.
Ik wil het zo laten klinken zoals het nu klinkt en heb dat nu juist wel gedaan met mijn gevoel.
Jij mist er jou gevoel bij, dat wil niet zeggen dat ik er geen gevoel heb in gelegd.
Maar goed, muziek luisteren is subjectief en dat maakt het nu juist zo leuk.
 
Zodan, als dit in je geheugen zat dan verwonder ik me toch hoe je het voor elkaar krijgt.
Want in mijn oren is dit vrij complex.
knap arrangement, het klopt allemaal.
Ik kan ook geen noot lezen, doe alles op gevoel maar werk wel met midi.
Zal wel een hoop werk geweest zijn.
Compliment.
Succes met de contest.
Groet
Frans
 
Bedankt Frans! Ik kan heel goed een sfeer en een totaalbeeld onthouden, bepaalde thema´s ook en de rest speel ik
dan op gevoel erbij in. Ik speel al 40 jaar toetsen en dat helpt ook. Als je het naast het origineel luistert, zul je horen
dat het er wel op lijkt, maar het is toch anders. Het inspelen was 1 uur werk (plezier).
 
Ja ik begrijp dat de speelervaring zeker meewerkt
aan het muzikaal overzicht houden op het arrangement.
en dat het anders is geeft naar mijn inzicht ook het
persoonlijke " tintje" wat hier aan gegeven is.
Ik ben soms weken aan het arrangementen uitwerken, zoveel mogelijk
live de partijen inspelen, oefenen, oefenen.
en blijf mezelf dan verbazen over de ideetjes die boven blijven komen borrelen.
En dat betekent ook voor mij plezier.
dank voor je reactie ik ga eens naar het origineel luisteren.
Groet
Frans
 
Back
Top