Wootson - Acid Rainbow

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Acid Rainbow
a3301152157_2.jpg


De gehele track is gemaakt met Korg DS-10 (niet de plus versie) wat ik draai op de Nintendo 3DS. Korg DS-10 is een VA synth en qua opties een kruising tussen de Korg MS-10 en MS-20 synthesizers, met nog héél veel extra's. Ik vind het echt een geniaal programma qua interface en workflow. Samen met Korg M01D mijn favoriete tools van het afgelopen jaar. Door deze track te laten meedoen met de Synthforum Contest hoop ik in ieder geval meer interesse te creëren voor beide programma's en de Nintendo DS/3DS als muzikale tool.

De gehele track bestaat uit enkel zes verschillende elementen: bass, lead, en vier drum sounds. In totaal heeft DS-10 ruimte voor zestien verschillende patterns die je kunt chainen in song mode, of live kunt afspelen/tweaken. Doordat het programma relatief gelimiteerd is word je gedwongen om eruit te halen wat erin zit en zelf aan de slag te gaan met het creëren van sounds en slim gebruik te maken van de ingebouwde effecten. De bassline was bij deze track het meeste werk, omdat ik bij een aantal patterns complexe modulatie heb toegepast om er een soort Roland TB-303 squeals uit te krijgen. Ik vind het zelf in ieder geval aardig goed gelukt.

Acid Rainbow valt onder de "Creative Commons Attribution" licentie (http://wootson.nl/license.html) en is tevens in diverse bestandsformaten gratis te downloaden via mijn Bandcamp pagina.
 

Attachments

  • Wootson - Acid Rainbow.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 134
ACIIIIIIIIIIIIIIID :D

Succes man!
 
Acid is altijd goed! Respect dat je dit op een Nintendo in elkaar gedraaid hebt, fijne track hoor. Allen qua ritme geluiden had het wel wat meer power mogen hebben (behalve de bassdrum dan).
 
Ondanks de beperkte mogelijkheden toch iets heel moois!

Ondanks de beperkte mogelijkheden toch iets heel moois!

Misschien is het beter om beperkt te zijn met spullen, dat komt de inventiviteit zeker ook in jou geval ten goede! Het Nintendo-gebeuren zegt mij niets, dat is in mijn beleving iets van spelletjes? Maar blijkbaar ook iets met muziek. Keep up the good Work!:okdan:
 
Bedankt voor alle reacties tot op heden! :halleluja

Synthese van ritmegeluiden heb ik nog te weinig ervaring mee om er krachtige sounds uit te halen. Er zijn gelukkig weinig meegeleverde presets beschikbaar, dus je bent min of meer verplicht om er zelf wat leuks van te maken. Bakken aan presets geeft in mijn geval sowieso te veel afleiding. Hierbij doel ik niet specifiek op Korg DS-10, maar op muziek maken in het algemeen. Aan de andere kant vind ik het ook weer moeilijk om niet te lang in de weer te blijven met het maken van een bepaalde patch. Alhoewel ik dat beter onder controle kan houden als het eeuwig bladeren door presets, samples en loops.

De welbekende uitspraak "less is more" kan ik mezelf zeker in vinden. En de interface van een applicatie/apparaat vind ik ook zeer belangrijk. Een über synth/DAW met een miljoen parameters die verstopt zitten binnen een doolhof-interface kan ik echt helemaal niets mee en inspireert me tevens niet om er ook maar de meest simpele sounds of tracks uit te halen. Dan heb ik liever zoiets eenvoudigs als DS-10, een Korg Volca of iets anders dergelijks. Als ik aan het eind van de rit maar plezier heb gehad aan datgene wat ik gemaakt heb. Zolang ik hobbymatig bezig ben vind ik dat belangrijker dan het maken van baanbrekende tracks waar de glittertjes vanaf spatten.
 
Mensen zullen er zeker over vallen, maar die bass komt wel erg dicht bij de 303 sound! Zeker zo in de mix. Acid is niet echt mijn ding, maar toch een lekkere track!
 
Ja tis wel lekker acid idd. Toch grappig dat Korg synthjes maakt die net zo zuur (zo niet zuurder) als/dan een 303 klinken, maar om de 1 of andere reden wil iedereen een 303, wat in mijn optiek een heel saai synthje is.

Maaar ok genoeg gepreekt... leuk nummer.. niet wereldschokkend, maar wel lekker :)
 
Back
Top