Shortwave (feat. Orfeo) - Plastic Bag

shortwave

Ouwe rot
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
3.979
Locatie
Amsterdam
Na lange afwezigheid op het forum leek het mij aardig om weer eens een track "in de strijd te gooien." Noem het Pop, noem het Trip-Hop, ik kan het niet in een hokje plaatsen, maar lekker klinkt het wel. Het is in 2012 gemaakt, maar afgemixt in 2013. Dus wat mij betreft voldoet het aan de criteria.

Alles is ingespeeld, ingezongen en opgenomen in mijn studio thuis en later afgemixt in een beroemde kelder te Hilversum. :P

Groeten,
Simon.
 

Attachments

  • Plastic Bag (Jazz Radio Mix).mp3
    5,6 MB · Bekeken: 125
Laatst gewijzigd:
Deze had ik al eens gehoord, waarschijnlijk op je SC. Vond het toen al een lekker nummer en een fijn onbeladen thema :-) Heb je de zang zelf gedaan? Heel af en toe heb ik wat moeite met het accent. Maar all in all, kan zo op een willekeurig album van The Brand New Heavies, zou daar zeker niet misstaan.
 
Het is jammer dat ik mijn lerarenopleiding Engels nooit afgerond heb anders zou ik met zekerheid kunnen zeggen dat 'wear' in deze context onjuist is. Je vraagt je nu af wat je aan hebt in je plastic tas terwijl je waarschijnlijk bedoelt; Wat zit erin? Dus 'What do you carry in your plastic bag'. Gramatikaal gezien zelfs; 'What are you carrying in your plastic bag? maar dat komt tekstueel gezien al helemaal niet uit. Misschien moet ik me er niet eens druk om maken maar mocht je dit in de toekomst nog live doen, zou ik er toch over nadenken om het aan te passen. Verder vind ik het een leuke track met potentie maar zoals de Dr. al aangeeft, die uitspraak, attenooiije! Voor de rest, toi, toi, toi....
 
Bedankt voor alle reacties.

Wat dod563 zegt klopt wel: "wear" is niet correct, dat had idd. "carry" moeten zijn. "What do you carry in your plastic bag?" Suf genoeg bedacht ik me dat zelf pas toen de productie al klaar was. Ik zal de zanger d'r ook eens naar vragen, ook over de uitspraak, hoewel mij die verder niet stoort.

Verder had ik ook al aan een gitaar(tje) gedacht, maar vind maar eens een gitarist zonder ego die precies inspeelt wat ik wil... :P
 
Geweldig arrangement!

Geweldig arrangement!

De zang is ter muzikale aanvulling, je wilde vast niet een verkondiging houden over de inhoud van je plastic zak. De grammatica doet dan ook wat minder ter zake. De muziek is prachtig, in 1 teug te nemen en houdt mijn aandacht stevig vast tot het einde. :okdan:
 
tsja, gitaristen zonder ego zijn als vlaggen zonder modderschuit, zei mijn oude bet-bet overgrootmoeder altijd.
en gelijk had ze.....:D

:mega:


Bedankt voor alle reacties.

Wat dod563 zegt klopt wel: "wear" is niet correct, dat had idd. "carry" moeten zijn. "What do you carry in your plastic bag?" Suf genoeg bedacht ik me dat zelf pas toen de productie al klaar was. Ik zal de zanger d'r ook eens naar vragen, ook over de uitspraak, hoewel mij die verder niet stoort.

Verder had ik ook al aan een gitaar(tje) gedacht, maar vind maar eens een gitarist zonder ego die precies inspeelt wat ik wil... :P
 
hahah je blijft lachen of SF he.. wat moet ik hier nou weer mee? Het klinkt best lekker eigenlijk.. Heb een beetje twijfels over de zang, hoewel er ook heel goede stukjes tussen zitten.

Het is iig origineel, en dat is ook wat waard :)

Naarmate het nummer vordert vindt ik het leuker..
 
Back
Top