Akikaze - The Prophet

Akikaze

Hardware only
Lid sinds
26 oktober 2004
Berichten
2.516
Locatie
Midden Nederland
Formaat: mp3
Originele versie: 1989
Deze versie: december 2012 - januari 2013
Stijl: Italo disco (Koto, Cyber people)
Instrumenten: Ensoniq SQ-80; Alesis Andromeda; Korg Sigma, Kronos, VC-10; Minimoog; E-mu E-4 XT Ultra; Akai MPC-4000; MFB-522; Roland MC-80; Tascam SX-1; jingle stick; jingle bells, vocalen en natuurlijk de Dave Smith Prophet '08.

Meer Italo's op Soundcloud
 

Attachments

  • The Prophet.mp3
    9 MB · Bekeken: 156
Italooooooo ruuuuuuuules :D

Succes!
 
Formaat: mp3
Originele versie: 1989
Deze versie: december 2012 - januari 2013
Stijl: Italo disco (Koto, Cyber people)
Instrumenten: Ensoniq SQ-80; Alesis Andromeda; Korg Sigma, Kronos, VC-10; Minimoog; E-mu E-4 XT Ultra; Akai MPC-4000; MFB-522; Roland MC-80; Tascam SX-1; jingle stick; jingle bells, vocalen en natuurlijk de Dave Smith Prophet '08.

Meer Italo's op Soundcloud

grappig trekkie
:okdan:
 
Ik vind het mooi maar de drums mogen iets meer power hebben. De bass is iets te prominent.

Maar de compositie is gaaf!
 
leuke track, maar ik hoor persoonlijk de lijst gebruikte instrumenten er niet aan af
 
leuke track, maar ik hoor persoonlijk de lijst gebruikte instrumenten er niet aan af

Misschien moet je eens af van die misconceptie tussen je eigen oren.
Een track is een track en die werkt of werkt niet.
Welke apparatuur erin gebruikt wordt is leuk voor de maker (of geflipte hobbyisten) maar waarom zou het ook maar iets moeten bijdragen/afdoen aan de uiteindelijke beoordeling? :stupid

En daarbij, als het nou werd gebracht vanuit pure interesse (goh, hoe klinkt zo'n synth nou) dan zou ik het nog snappen.
Maar in dit soort context (meestal de jouwe) klinkt er een ongezonde scheut afgunst in door.
Naar keuze verpakt als; 'zie je wel, zulke apparatuur is het echt niet waard', 'anderen weten niet hoe ze het beste eruit moeten halen' en/of 'zie je wel, ik kan zelf zoveel beter met minder'. Fijn voor je, knul.
Het is allemaal een beetje voorspelbaar zo (inclusief de reacties die hierop gaan komen).
 
Gezellige track! Hoewel ik de ballen verstand heb van het genre, krijg ik er spontaan een begin-jaren'90-gevoel bij :D. Een klein puntje van kritiek (is ook al eerder genoemd): de bas mag van mij een tikkie zachter.
 
Dacht dat je Van Halen met "Jump" ging inzetten :D sluit me bij de anderen aan
 
Dank heren, ik zal de bas wat terugschroeven. Die klinkt over de studiomonitoren niet overheersend, maar over de luidsprekers in mijn woonkamer wel.
 
lekker arrangement en geluiden alleen de mix mag wat wel strakker. ik hoor ergens vaag een tr707 kick? die mag echt wel wat harder in de mix (zonder dat ik het woord pompen ga gebruiken)
 
Dank u. De originele versie had een 707 bassdrum; deze een Linn. De bassdrum is niet zo geprononceerd (= op de voorgrond) in dit genre uit de jaren 80. Maar met het terugschroeven van de bas (10%) en vervanging van de snare krijgt de bassdrum ook meer ruimte. De uiteindelijke versie komt wel een keertje uit op cd. Jullie zien het; ik doe wat met jullie opbouwende kritiek.
 
klopt, ik hou daar zeker rekening mee m.b.t het genre. vaak hoor je van die tracks en dan denk je jesus wat een ingekakte meuk allemaal maar dat was die tijd ook dat alles zo gemixt werd. als je dan naar michael jackson luistert dan hoor je weer een heel ander, vol voor die tijd in your face geluid.
de drumpartij iets steviger zou deze track geen kwaad doen :)
 
Ja laten we eerlijk zijn...................... het is natuurlijk gewoon ERRUG lekker... Italo muziek. En dat geldt wat mij betreft ook voor deze track. Mix kan mischien wat strakker maar ik vind het wel knap dat je de typische Italo geluiden ook hebt gevonden. Een stem van mij !
 
Op zich geen slecht werk, maar ik vind het helaas niet vernieuwd/inspirerend genoeg voor een stem.
De gear die je gebruikt hebt vind ik overigens wel erg tof ;)
Succes met verdere ontwikkelingen.
 
Ja laten we eerlijk zijn...................... het is natuurlijk gewoon ERRUG lekker... Italo muziek. En dat geldt wat mij betreft ook voor deze track. Mix kan mischien wat strakker maar ik vind het wel knap dat je de typische Italo geluiden ook hebt gevonden. Een stem van mij !
Bedankt! De meeste Italogeluiden komen uit de SQ-80, een synth die in Italië zelf helemaal niet populair was. Voor de eerste versie had ik in 1989 maar twee synths. Die mix was vanwege mijn weinige middelen pas echt bedroevend. Ik heb voor deze versie een aantal geluiden uit de SQ-80 vervangen door geluiden uit andere apparaten. Vandaar zo veel spul voor een nummer. Een andere echte Italosynth vond ik de Gem S2. Niet verwonderlijk, want van Italiaanse makelij. Maar deze synth heb ik niet meer en ik heb er nooit opnames mee gemaakt.
 
Ha ha, dit is de maxi single.

Ik luister wel alle tracks af; zelfs die me niet boeien. Je weet maar nooit of er nog positieve verrassingen komen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top