Cosmic Dreamer - Mortal angel

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
964
Locatie
Hasselt, Limburg, Belgium
Dit is mijn inzending voor de contest 2012. Ik heb de track gekozen waar ik het meest "trots" op ben voor mezelf en het is een track van mijn laatste electronic relaxation style muziek e.p. op itunes.

Ik speel nogal het spel left 4 dead en ben een hevige fan van het personage Zoey. Zij heeft zo'n aangename stem, is zo hulpeloos en tegelijk krachtdadig, helpend maar tegelijk aanmoedigend. Ik kies altijd haar om mee te spelen als we samen met wat vrienden l4d doen.

Haar stripverhaal dat gaat over hoe ze er in de zombie apocalypse toe komt haar vader neer te schieten en achteraf blijkt dan dat dit niet nodig was geweest. De gevoelens die ze daarbij moet voelen, heeft mij geinspireerd tot een filmisch nummer dat haar zachtheid maar ook wilskracht symboliseert (naar mijn gedacht dan).

Alles is gemaakt "in the box" met cubase, sample libraries zoals symphonic choirs, synths: omnisphere, fm8, pianoteq.
 

Attachments

  • Cosmic Dreamer - Mortal Angel.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 156
Beetje Gandalf-achtig. Heel aardig. Had voor mij langer mogen duren. En iets "warmer" mogen klinken. Succes.
 
Prachtige compositie. Past volgens mij prima onder de aftiteling van eender welke film. Ik ben benieuwd hoe die snare zou klinken als je hem veel reverb meegeeft. Voor wat betreft de warmte sluit ik me aan bij Yost.

De overgang op 2:16 is ook prachtig gedaan!
 
Mooi! het gedeelte waar het koor gaat zingen is niet mijn smaak, maar alles daarvoor vond ik mooi!
 
Het nummer is een beetje 2ledig. Je moet het een beetje zien als een tweestrijd die het personage heeft. Daar hoort eigenlijk een filmpje bij dat ik nog moet maken. Maar zo lang ik haar niet kan importeren in source movie maker kan ik dat filmpje nietm aken. Daar wordt een soort verhaallijn gevolgd die de switch tussen relax en "symphonic rock" wel beter visualiseert dan je je kan inbeelden in het nummer. Toch zou je ook muzikaal de ommekeer kunnen zien als "zoey die treurt, zoey die terug vecht". Dat is het opzet van het nummer. Om op een muzikale manier die "strijd" weer te geven.
 
OPbouw is mooi, hoewel ik een aantal drumgeluiden anders zou kiezen.. somige zijn niet ff te kazig. Het laatste stuk vindt ik het minste eigenlijk.. als climax komt het niet lekker uit de verf, en dat heeft ook met geluidkeuze en mix te maken. Voor mij ga je dan precies de verkeerde kant van sympho rock op.. te cheesy en ook te plat op de 1 of andere manier.

Je hebt wel talent, dat is duidelijk :)
 
THx:

BTW: over de verb op een snare. Dat is eigenlijk een goed idee. Ik zou daar een ritmische rev delay op zetten dan, ik ben nog niet heel bekwaam met kontakt 5, daar komen die ritmes van, het is een geslicete drumloop van spectrasonic en ik vraag me dan af of ik zo één slice naar een andere output kan sturen om die verb in te doen. Dat moet ik nog onderzoeken.

Het youtube filmpje dat (in mijn fantasie) bij die track hoort moet dus nog altijd gemaakt worden. Dus dan kan ik de "nieuwe" versie daar voor gebruiken. Eerst dat model van Zoey nog in source filmmaker krijgen :P
 
Back
Top