Yost - Opus M Part 2

Yost

Your tea is served...
Lid sinds
29 januari 2006
Berichten
484
Locatie
Amersfoort
Na alle jaren op het forum toch even meedoen. Heb er zin in.

Eigen hart, hoofd en handen... En een heleboel Logic.
 

Attachments

  • Opus-M-Part2.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 126
Ik vind het een geinig deuntje en ik denk dat ik begrijp waar je naartoe wilt, maar ik ben niet zo kapot van de keuzes van je geluiden. Het klinkt wat gedateerd en dunnetjes. Iets meer warmte had van mij wel gemogen :).
 
@DR van Lansberg: leadgeluiden vind ik altijd moeilijk. De mastering en codering naar MP3 maken het leadgeluid wel erg scherp. Heb geprobeerd daar in onderstaande remaster iets aan te doen.

Ben met je eens dat het gedateerd klinkt, dat was enigszins bewust. Dunnetjes vind ik wat moeilijker te plaatsen. Vind je dat van de hele track? Of vooral van bepaalde partijen? Als jij 'm warmer en dikker zou mogen maken, wat zou je er dan aan doen?

Ik hoop dat je de vragen niet vervelend vindt, ik wil er graag iets van leren. Dank je wel.
 

Attachments

  • Opus-M-Part2-Remastered.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 119
Luistert lekker weg, deze track! Zou 20-25 jaar geleden zomaar in m'n walkman gezeten kunnen hebben, tijdens m'n krantenwijkje :).

Groetjes,
Hans van S.
 
Geinig, maar toch te kazig voor mij.

Het is inderdaad ook wat dunnetjes vind ik. Alles heeft te weinig body, maar dit kan ook intentioneel geweest zijn.
 
@DR van Lansberg: leadgeluiden vind ik altijd moeilijk. De mastering en codering naar MP3 maken het leadgeluid wel erg scherp. Heb geprobeerd daar in onderstaande remaster iets aan te doen.

Ben met je eens dat het gedateerd klinkt, dat was enigszins bewust. Dunnetjes vind ik wat moeilijker te plaatsen. Vind je dat van de hele track? Of vooral van bepaalde partijen? Als jij 'm warmer en dikker zou mogen maken, wat zou je er dan aan doen?

Ik hoop dat je de vragen niet vervelend vindt, ik wil er graag iets van leren. Dank je wel.


Goeie vraag... Ik denk dat ik in elk geval voor de lead iets warmers zou hebben gekozen. Die pad op de achtergrond zou ik ook dikker hebben gemaakt, met heel veel meer lagen erin. Je kunt daarmee ook subtiel spelen met je progressies. Drums zou ik wat spannender maken wellicht. Die snare ligt er wat koud in en als je er twee of drie extra gebruikt, krijg je heel interessante ritmes die wat meer kunnen varieren dan nu het geval is. Maar drummers zullen het niet met me eens zijn :-). Eventueel kan er nog een arpje bij die de boel iets opvult.

Zoiets?
 
Oké, ik begrijp je. Dank je.
 
sjeez die kaarsrechte expressieloze lead verpest een hoop voor mij. Baslijntje is ook wat saai. Melodietje is verder best aardig, maar je zou er dus wat meer gevoel in moeten leggen.

De rest van de track komt ook wat plattig over..

Met betere geluiden, betere groove en drums en een betere mix is er best wat van te maken denk ik.
 
Ahhhh, dus eigenlijk moet ik aan alles iets doen. ;)

Ik had natuurlijk veel liever willen horen dat de track geweldig is. Maar dit werkt toch ook vrij goed. Ik vind het interessant om te horen hoe andere oren naar de track luisteren. Zelf ben ik er ondertussen wel een beetje doof voor geworden. Dank je wel.
 
Dank je.
 
Back
Top