U.F.O

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.953
Locatie
Hilversum
...

Live duo mono opgenomen.

type Mondriaan
 

Attachments

  • U.F.O.mp3
    7 MB · Bekeken: 116
Spees.... mooi!

Succes!
 
De panning verteer ik wat lastig, dat kunnen mijn hersenen niet zo goed aan. Ik zou op zijn minst die synth graag in het midden willen horen. Die bliepjes en kraakjes kunnen natuurlijk wel extreme panning gebruiken.

Wat is duo mono?

Beat kan ik goed waarderen! Fijn trekkie!
 
het is type Piet Mondriaan [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Mondriaan"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Mondriaan

dat betekend dat de sound in zijn geheel de kunst opzich zijn, niet iedereen kan dat waarderen of zijn hun hersens daar op berekend op links en recht zijn in evenwich in zijn geheel voor mij. Het kan best dat een ander dat weer niet vind. maar goed zo maak ik muziek het is iets nieuws, het is voor mij zo gegroeid. het is uitzoeken veel lichte sounds aan de ene kant iets minder dondre sound aan de andere kant wat het geheel in evenwicht brengt. het is zelf bedacht wijze van muziek maken en ik vind het mooi. *D

edit duo mono = niet stereo.
 
Kijk, met uitleg zelfs :D

Maaruuuuuh, is gelukt hoor. Dit is wel iets om heerlijk doorheen te kronkelen :D

+1!
 
goede uitleg maar besef dat je veel meer uit deze track kan halen als je er gewoon wel een mooi stereobeeld van maakt, want goed is het wel. maar als je te vaag of abstract gaat worden in je benadering ala mondriaan dan gaat dat de gemiddelde luisteraar voorbij en faal je dus in iets aan de man brengen.
niet dat dat perse moet of als dat je doel niet is ok, maar je wil toch een soort 'rust' creeren zodat mensen de muziek tot zich kunnen nemen.
 
De synthsounds vind ik zelf niet mooi. Het klinkt zo onrustig. De panning versterkt dat effect. Verder wel een mooi idee. De drums en zo vind ik prima
 
ik moet er nog wel erg aan werken. het begin is idd wel een beetje te lang aan éen kant. bedankt voor de adviezen.
 
Leuk idee, maar zelfs op de speakers werd ik gek van de panning. Percussiegeluidjes klinken ook nogal alsof er iets kapot is.

Ik begrijp uit je verhaal dat die panning iets is wat je opzettelijk doet. maar op de 1 of andere manier werkt het gewoon niet. Er zijn andere bands die ook extreme panning gebruiken en daarbij werkt het wel (bv Yello). Je zou eens naar wat van hun werk kunnen luisteren om er achter te komen wat hun geheim is.. ik denk dat het balans is tussen links en rechts, en die mis ik in dit nummer te erg.
 
waarom zou ik naar iemand anders gaan luisteren, die hele andere muziek maakt dan ik doe,
ik kan me goed voorstellen dat je het niet mooi vind,.. prima het is mijn muziek. ik maak het zoals ik dat leuk vind. ik ben geen na-aper of iets. niet dat erg is , ik heb niet de behoefte of economische vooruitzichten om in te zijn. de sound komen uit twee ms-10 s kan zijn dat je dat apparaat niet mooi vind klinken. andere wel heb ik het idee. de percussie zijn tr-808 en de leads zijn dx7 en polysix als je dat wilt weten. https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=82378&d=1347662769 werk wijze
 
Back
Top