[Ambient, Soundscape] Premonition Factory - No Way Out

Ik zie ook geen uitweg :D

Succes!
 
Die piano is helemaal geweldig! Wat heb je daarmee gedaan? Welke effecten heb je gebruikt om hem zo te krijgen?

Ik ben normaal niet zo'n liefhebber van (spacy) soundscapes, maar dit kan ik uitstekend verdragen. Heel mooi gedaan. :okdan:
 
Die piano is helemaal geweldig! Wat heb je daarmee gedaan? Welke effecten heb je gebruikt om hem zo te krijgen?

Ik ben normaal niet zo'n liefhebber van (spacy) soundscapes, maar dit kan ik uitstekend verdragen. Heel mooi gedaan. :okdan:

Bij deze wat achtergrond info. Mijn effect chain ziet er al jaren als volgt uit: submix synths => pre-looper FX => looper => post-looper FX. Ik gebruik verschillende delay loopers feedback control dus geen phrase samplers. De Augustus Loop plugin van Expert Sleepers is voor mijn muziek perfect, maar het zou ook met 2 DD-20's kunnen.

De setup met dit nummer was als volgt: Poly Evolver + V-Synth GT + Fantom XR => Line 6 Echo Park delay => Strymon Timeline Delay => Strymon Blue Sky reverb => Eventide Space reverb => 2 delay loopers (*) in parallel => Lexicon PCM reverb

De track heb ik als ik mij goed herinner als volgt opgebouwd. De blieps en noises zijn Prophet VS wavetable samples uit de Evolver die worden getriggerd door de sequencer in de Evolver zelf. De piano komt uit de Fantom XR waarbij die eerst door een donkere reverb gaat en daarna door pre-FX chain waarbij de reverse delay van de Echo Park 1 van de bepalende effecten was, samen met een reverse reverb van de Eventide Space. De piano zelf was verder niet bijzonder, had net zo goed uit een Yamaha of Korg kunnen komen.

De ambient sounds komen uit de V-Synth GT, dat is trouwens een geweldige synth voor dit soort muziek omdat daar oa een mooie Hall reverb met filters in zit tot wel 64 seconden en je met de Variphrase sampler prachtige dingen kunt doen. De gehele mix gaat daarna door een Lexicon PCM91 reverb, 30% wet maar het laag in de reverb is er uitgefilterd zodat de track blijft ademen maar wel die space sound krijgt. Deze track is daarna in 1 take opgenomen op 2 sporen en gemastered met iZotope Ozone.

That's it!
 
Prachtige soundscape! Die hoge steampipe achtige ruis zou na de intro iets meer plaats mogen maken voor de piano. Want dat vind ik een erg mooie toevoeging.

Eens! Maar met de huidige setup en mijn manier van werken (2-sporen live) kan ik dat achteraf niet meer veranderen. De oplossing zou zijn een live multi-track oplossing waarbij ik iedere instrument apart opneem, bv in Ableton. Het voordeel van 2-sporen is dat je je 100% kunt focussen op de muziek en het vaak heel puur en organisch klinkt, waarbij er soms ook onverwachte dingen gebeuren die heel goed klinken maar waarbij je niet altijd meer weet hoe je dat precies gemaakt hebt ;-) Het nadeel is dus de mix.
 
Doet me trouwens een beetje denken aan Faryus & Vadim Bondarenko - Quiet songs from misty places
Wat in mijn top 3 elektronische muziek staat van afgelopen periode...

Kleine opmerking..... misschien kan je kijken of je het geluid iets kan verplaatsen, Piano meer naar de voorgrond en iets zuiverder, de drones iets meer naar achter (simpel gezegd)
 
Dis mooi.. ik ga zo slapen. Ik heb alle tracks geluisterd, dit is een hele mooie om af te sluiten. M'n hoofd zit vol met kazige zooi, een hoop van alles muziek en zelfs Nederhop! Deze nacht wil ik niks dromen... dit zou er aan mee kunnen werken. Heerlijk.. +1!!!!!
 
hoe het begin naar die piano toewerkte vond ik geweldig, dus stem van mij :)
 
mij doet het denken aan Alva Noto met Ruichi Sakamoto. En laat ik dat nu net erg fijne muziek vinden. en dat volledig live eigenlijk. schitterend: stem!
 
hoe het begin naar die piano toewerkte vond ik geweldig, dus stem van mij :)

Ik heb dit nummer ook live gespeeld vorig jaar, en een aantal mensen zeiden hetzelfde.

mij doet het denken aan Alva Noto met Ruichi Sakamoto. En laat ik dat nu net erg fijne muziek vinden. en dat volledig live eigenlijk. schitterend: stem!

Je hebt een goede smaak. Ik dank u beiden voor de stemmen! :okdan:
 
Echt helemaal niet mijn muziek. Maar ik vind het vooral knap hoe het gemaakt is, en gewoon live een nummertje inspelen is een groot leerpunt voor mezelf. Dus daarom een stem.
 
Echt helemaal niet mijn muziek. Maar ik vind het vooral knap hoe het gemaakt is, en gewoon live een nummertje inspelen is een groot leerpunt voor mezelf. Dus daarom een stem.

Ik kan het je alleen maar aanbevelen, er gaat een wereld voor je open als je vaste patronen zoals sequencers en multi-trackers kunt loslaten. Dank voor de stem Yost! :okdan:
 
Back
Top